Patriarhia “dezleagă” poporul la necredință față de puterea vindecătoare a Sfintei Euharistii și a Sfintelor Icoane, de frica coronavirusului

Poporul nostru trăiește zile de mare tulburare, provocate de pericolul contaminării cu acest nou virus, care amenință să se răspândească cu o rapiditate neobișnuită în toată lumea.

Panica s-a înstăpânit în toată țara, iar măsurile firești ale statului pentru protecția populației sunt dublate de exagerări și atitudini disperate ale multor compatrioți.

Nu trebuie să fii mare teolog pentru a observa faptul că atmosfera creată de acest coronavirus în societate trădează o secularizare și o lipsă de credință fără precedent în rândul acestui popor născut ortodox.

Românii își fac provizii de alimente și medicamente, poartă măști pe față, stau lipiți de televizoare, așteptând mesaje salvatoare de la Ministerul Sănătății, de la Organizația Mondială a Sănătății, de la televiziuni… Un singur lucru nu fac: nu se roagă intens lui Dumnezeu să îi izbăvească din această grea încercare!

În acest context, era de așteptat ca Patriarhia Română să lanseze un mesaj de încurajare poporului, să îl invite ca mai ales în aceste momente grele să își plece genunchii și să se roage cu ardoare lui Dumnezeu pentru izbăvire.

Nu mică mi-a fost uluirea să citesc un comunicat al Patriarhiei, numit stupefiant: “Măsuri sanitare și spirituale în timp de epidemie”, în care ierarhii BOR sfătuiesc poporul… să fugă de Sfânta Împărtășanie și de cinstirea Sfintelor Icoane!!!

Comunicatul pornește de la o premisă falsă încă din titlu: în România nu există în acest moment epidemie de coronavirus și nu știm dacă va fi. Ministerul Sănătății nu a proclamat această stare în societate.

Singura epidemie din România la ora actuală este cea de necredință și ateism, iar factorii patogeni ai acestei epidemii sunt ierarhii BOR. Nu e de mirare, prin urmare, că au dat dezlegare întregului popor să se împărtășească cu Euharistia bolnavilor.

Patriarhia recomandă populației să urmeze măsurile sanitare dictate de către autorități, ceea ce sfătuim și noi, așa cum e și firesc.

Urmează apoi câteva recomandări „din punct de vedere liturgic și duhovnicesc” care pe mine m-au lăsat cu gura căscată.

În primul rând, Patriarhia sfătuiește pe cei ce au simptome de gripă de orice fel să evite bisericile, să stea acasă și să asculte slujba la radio, în condițiile în care statul încă nu a luat astfel de măsuri de restricționare a dreptului la liberă circulație a populației, care se pot lua în anumite condiții. Care, se pare, că nu s-au îndeplinit încă, pentru ca statul să impună astfel de interdicții.

În al doilea rând, Patriarhia recomandă celor care se tem de contaminare cu coronavirus prin intermediul împărtășirii din Sfântul Potir să ceară preotului să îi împărtășească în orice moment al zilei din Sfânta Euharistie pentru bolnavi, cu o linguriță adusă de acasă.

Nu știm dacă este vorba de orice moment al Sfintei Liturghii sau despre venirea acelora la biserică în orice moment, în orice zi doresc pentru a se împărtăși cu lingurița din Împărtășania pentru bolnavi.

Știm în schimb, cu siguranță, că acest îndemn este o recunoaștere din partea celor care l-au dat a necredinței totale în Sfânta Taină a Euharistiei și în puterea ei vindecătoare.

Cum să fii ierarh al Bisericii și să crezi că Trupul și Sângele Preasfinte ale Domnului Hristos ar putea fi o sursă de îmbolnăvire?

Oare să nu fi auzit acești ierarhi de vindecarea leproșilor de către Domnul Hristos? Sau de exemple cu miile din viețile sfinților, în care preoți credincioși au mers în rândul leproșilor și a ciumaților, i-au slujit, i-au tămăduit, i-au împărtășit și au plecat acasă neatinși de boala acelora?

Cum să ai îndrăzneala să recomanzi unui popor care și așa pare cu totul pierdut sub aspectul credinței să vină cu lingurița de acasă pentru a nu se contamina din Sfântul Potir și chiar să ocolească Sfântul Potir cu totul?

Pentru cine se mai face Sfânta Euharistie atunci? Pentru cine se mai jertfește Hristos?

Cum să recomanzi astfel de măsură cu câteva zile înainte de începerea Sfântului și Marelui Post al Domnului?

Nu era mai corect ca credincioșilor să li se ofere încredințarea că Euharistia este cel mai bun remediu contra contaminării cu coronavirus?

Odată ce i-ai transmis populației ideea că Sfânta Euharistie nu are nimic sfânt în ea și te poți contamina de la ea, cum să te aștepți ca pe viitor oamenii să te creadă când le vorbești despre sfințenia aceste Taine?

Cum să creadă că în Potir este Sfântul Trup și Sfântul Sânge ale Domnului, Dătătorul de viață, Doctorul și Vindecătorul sufletelor și trupurilor, când oamenilor li s-a spus că pot să stea departe de Potir, pentru a nu se contamina?

Sfaturile “liturgice și duhovnicești” nu se opresc aici: Patriarhia recomandă credincioșilor să nu mai sărute “temporar” icoanele din biserică, dar să le sărute pe cele de acasă.

Asemenea sfat ne amintește de Leon Isaurul, primul iconomah, care a spus că icoanele sunt niște simple lemne, la care nu se cuvine să ne închinăm, că sunt idoli.

Patriarhia ne spune același lucru: pentru autorii comunicatului patriarhal, Sfintele Icoane sunt niște lemne “frecvent igienizate”, de care cei ce nu doresc să se contamineze cu coronavirus se pot îndepărta, “temporar”, desigur.

Cum este posibil să fii patriarh al României, mitropolit sau episcop, să ții conferințe și lecții la teologie despre sfințenia icoanei ortodoxe și să dai astfel de sfaturi?

Cum să îndepărtezi poporul de icoane, când cele mai multe sunt făcătoare de minuni?

Cum să visezi să te mai creadă vreodată cineva când vei vorbi despre icoanele făcătoare de minuni, când tu spui că sunt “frecvent igienizate” și că te poți îndepărta temporar de ele și de sfinții pe care îi reprezintă… ca să nu te contaminezi de boală?

Ultima recomandare anulează cu totul rolul vindecător al Tainelor Bisericii: într-o manieră absolut uluitoare, Patriarhia le spune celor care deja sunt bolnavi (presupunem de coronavirus) să nu ia Sfânta Împărtășanie deloc, ci să guste doar din Agheasma Mare de la Bobotează.

Astfel, Patriarhia le ia acestor bieți oameni singurul remediu duhovnicesc care le-ar putea salva viața: Sfântul Trup și Sfântul Sânge al Domnului Hristos, Dătătorul de viață, Doctorul sufletelor și trupurilor.

Să recapitulăm: în condițiile în care în România nici măcar nu s-a decretat epidemie și statul nu a impus măsuri restrictive ale dreptului la liberă circulație și adunare publică, cu trei zile înainte de începutul Sfântului Post al Paștilor, Patriarhia recomandă credincioșilor să stea acasă și să asculte slujba la radio sau la Trinitas, să se împărtășească oricând, numai nu în timpul Sfintei Liturghii, cu împărtășania bolnavilor, să nu sărute icoanele și să ia Agheasmă Mare, dacă deja sunt bolnavi.

S-au gândit cei de la Patriarhie ce efect ar putea avea aceste măsuri, dacă coronavirusul acesta ar persista o perioadă mai lungă de timp, un an să zicem, sau chiar și câteva luni? Cât de devastatoare ar fi aceste recomandări pentru credința și așa puțină și așa ecumenistă a majorității credincioșilor români? Să ne păzească Dumnezeu!

Asemenea sfaturi mie îmi denotă un singur lucru: ierarhii care au dat acest comunicat sunt cu totul atei și nu cred câtuși de puțin în Taina Sfintei Euharistii și în sfințenia icoanelor. Nu cred nici măcar cât “frații lor creștini” din lumea protestantă.

Astfel de sfaturi nu și-a permis nicio autoritate publică să sugereze, pentru că autoritățile respectă cât de cât libertatea religioasă.

Comunicatul acesta, care nu are nimic ortodox în el, le-a fost aproape dictat celor de la Patriarhie de către un domn, pe numele său Andrei Caramitru, fiul cunoscutului actor, membru și lider, din câte am auzit, al unui partid (USR) neomarxist, globalist, anticreștin, foarte iubit și votat, de altfel, de către creștinii pe care acest domn îi îndeamnă să vină la biserică cu lingurița de acasă, să distrugă comuniunea în jurul Potirului Sfânt și să transforme Biserica Ortodoxă într-o sectă protestantă, în care fiecare este cu dumnezeul lui.

Acest domn se laudă și râde efectiv de lașitatea celor de la Patriarhie, pe o postare de Facebook, că a obținut o victorie și i-a impus Patriarhiei ideile atee pe care aceasta, la rândul său, le va impune credincioșilor ortodocși, spre a lor pierzare sufletească.

De remarcat că domnul Caramitru a propus închiderea bisericilor în zone de risc, iar Patriarhia recomandă tuturor preoților să permită și să recomande tuturor credincioșilor români să nu vină la biserică, să nu se împărtășească, să nu sărute icoane. Îți stă mintea în loc!!!

Nu putem să nu ne întrebăm dacă domnul Caramitru nu ar trebui să ia un loc în sinodul BOR, de vreme ce sfaturile domniei sale sunt urmate la literă de către ierarhii care se presupune că ar trebui să fie străjerii Ortodoxiei. Sunt convins că sub aspectul mentalității, nu s-ar deosebi de mulți deja prezenți în acel sinod.

Din cele două mesaje constatăm că, într-o primă instanță, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei a avut poziția teologică corectă față de Sfânta Euharistie și Sfintele Taine, dar că ulterior au cedat și au dat poporului credincios un comunicat exact așa cum le-a fost dictat de un cetățean ateu, care nu are nicio autoritate publică să facă acest lucru. De ce oare? De unde atâta lașitate la conducerea Bisericii noastre?

Îi sfătuim pe cei ce doresc să înceteze a mai veni la biserică de frica coronavirusului să se gândească dacă nu ar fi cel mai bun moment, de vreme ce tot stau și se roagă acasă, să întrerupă complet comuniunea cu asemenea ierarhie, care, pentru că este atee, nu este de niciun folos spre mântuire nimănui, și să se alăture luptei contra ereziei ecumeniste, erezie pe care această ierarhie a propagat-o în rândul românilor mai rapid și mai devastator decât coronavirusul.

Închei cu o întrebare pentru Patriarhie, una retorică, pentru că Patriarhia Română nu dialoghează niciodată cu propriii credincioși: V-a cerut cumva vreo autoritate de stat, în mod imperativ, sub sancțiunea legii penale, să luați aceste măsuri, care încalcă în mod evident doctrina ortodoxă și sunt la fel de periculoase pentru spiritualitatea ortodoxă pe cât e virusul acesta pentru sănătatea trupească?

Citiți și:

Întrebare pentru sinodul BOR: Câte “părți” are Biserica Ortodoxă Ucraineană?

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

    1. Nu exista „Biserica institutionala”, exista doar o ierarhie cazuta, Biserica e una, e unitara, nu exista Biserica institutionala si Biserica neinstitutionala. Exista Biserica si atat. Condusa din pacate de niste ierarhi vanduti.

  1. Erezia ecumenista care a intrat in biserica in urma sinodului din Creta din 16.06.2016 este cea mai periculoasa.Acolo toti ierarhii romani au vandut credinta devenind eretici.La ora actuala sunt preoti marturisitori caterisiti,prigoniti pentru ca refuza sa pomeneasca la Sf. Liturgie numele ierarhului eretic.Este vremea de apoi in care bisericile construite de popor au cazut in mana ereticilor iar poporului nu i se spune adevarul

    1. Aveti dreptate, cu o singura precizare: dintre preotii care au intrerupt pomenirea in 2016, au fost prigoniti si caterisiti, unii au cazut in schisma, iar frecventarea lor este mai periculoasă decat frecventarea ecumenistilor, pentru ca daca din aceasta amorteala unii preoti pomenitori se mai pot trezi, din schisma cu greu isi mai revine cineva.
      Sunt unii care nici macar nu sunt persecutati in vreun fel si care si-au facut „slatioare”, cu multi bani si cu permisiunea tacita sau expresa a mitropolitului Teofan. Aceia isi aduna ucenicii, pe care i-au scos din Biserica, si ii conduc spre cine stie ce.
      E bine sa se stie aceste lucruri, pentru cei ce vor sa ia atitudine contra ereziei ecumeniste, sa nu cada in astfel de inselari, ci sa urmeze preotii care de 4 ani tin calea cea corecta.

      1. Buna seara,suntem o familie ortodocsa cu doi copii,7 respectiv 9 ani,locuim de ceva vreme in Germania,mai exact 7 ani,insa tinand cont de vremuri si de ceea ce o sa vina,deoarece pe zi ce trece simtim tot mai mult constrangerile,am dori sa ne retragem din sistem.Suntem insa perfect constienti ca singuri nu vom putea sa ne descurcam,de aceea cautam,asa cum si Parintele Iustin Parvu ne sfatuia,mici comunitati in care sa fim acceptati si in care sa ne putem integra.Stim ca aceste comunitati exista ,insa mai stim ca nu vom gasi oriunde si oricum, informatii si oameni dispusi sa vorbeasca despre asta.Apelam insa la dvs. cu speranta ca ne veti putea ajuta sau indruma in vreun fel in cautarea noastra.Doamne Ajuta!

        1. Imi pare rau ca nu pot face nimic pentru dumneavoastra. Eu sunt dintre aceia care nu sunt dispus sa ma retrag din societate decat atunci cand nu se va mai putea face nimic pentru a apara Biserica. Voi lupta in societate pana la ultima posibilitate. Nu voi abandona lupta inainte ca ea sa se fi incheiat.
          Daca doriti sa gasiti astfel de comunitati, va sugerez sa fiti cu mare atentie, sunt unii dintre cei ce au inceput lupta cu noi si intre timp s-au retras, dar pe aceia nu vi-i recomand, pentru ca aceia au alunecat in tot felul de atitudini schismatice, la fel de periculoase ca si erezia de care fugim si cu care luptam. Nu va recomand sa cadeti in astfel de inselari. Cautati o comunitate in care sa se conduca dupa duhul real al Bisericii.
          Faptul ca vedeti evlavie si aparenta de traire duhovniceasca nu inseamna ca e asa, sa stiti ca si in comunitatile stiliste exista o aparenta de duhovnicie, dar nu inseamna ca acolo e Biserica cu adevarat.
          Domnul sa va lumineze!

    1. Serios? Ia spuneti dumneavoastra, care e adevarul mesajului BOR? E vai de capul celor ce fac ce spune Patriarhia in acest mesaj.

  2. Ei doar se dau pe fata(step by step ) si pur si simplu recunosc cea ce voi tine-ti cu dinții sa le atribuiti,Har lucrator la eretici,hulind o Duhului împreuna cu ei…noi preferam sa rămânem in „mici slatioare”cum le numiti.. până va reveniți chiar si voi

    1. Imi puteti spune din ce slatioara sunteti? Sunteti din cea de la Roman, a parintelui Elefterie, sau din cea de la Poiana Teiului, a parintelui Antim?
      Va intreb pentru ca mi se pare interesant ca negati harul in Biserica la ierarhii necondamnati. Asta dupa ce l-ati acuzat pe parintele Pamvo ca o face si ati distrus Radeniul pentru a va putea face slatioarele.
      Daca va asteptati „sa ne revenim” in sensul de a imbratisa doctrina slatioarelor va sugerez, vorba spaniolului, sa asteptati sezand, ca sa nu obositi, ca va fi o asteptare lunga.

    1. Eu nu judec Biserica, ci iau pozitii fata de gesturi si atitudini ale unora aflati vremelnic in fruntea Bisericii, care o duc la ruina.

  3. Guvernanții noștri din nou ne testează vigilența. Vor să dea Legea obligativității vaccinării. A fi de acord cu această lege înseamnă a ne da girul că guvernanții actuali și cei viitori vor fi corecți și toate vaccinurile impuse vor fi benefice pentru noi.

    Există un banc vechi, cu același mesaj:

    ,,Ion fură un vițel de la preot, apoi merge la spovedit. Preotul îi spune că-l iartă dacă în duminica următoare, după Sfânta Liturghie, își recunoaște fapta în fața tuturor enoriașilor. Ion este de acord, așadar preotul face următorul anunț:
    – Ascultați, oameni buni!
    Ce vă va spune omul ăsta nu-s minciuni!”
    Ion atunci, în loc să-și recunoască păcatul, spune:
    – Oameni buni, să știți că toți copiii care au părul roșu sunt de popa nostru făcuți!”
    Cam asta înseamnă să garantăm corectitudinea cuiva.

    Atunci când e vorba despre un medicament firma producătoare trebuie să prezinte riscurile și beneficiile acestuia, iar pacientul împreună cu medicul de familie decid dacă trebuie administrat sau nu. Această lege a vaccinării obligatorii vine și impune societății românești o dictatură medicală nocivă. Această lipsă de transparență este insuportabilă. Dacă la un moment dat statul va decide să ne împuțineze, în baza acestei legi o poate face. Ce a rezolvat China dacă și-a vaccinat populația? A obținut niște oameni cu o imunitate scăzută, vulnerabili la orice gripă.

    Logic este ca, pentru fiecare tip de vaccin, să existe informații pertinente, iar firma producătoare să se impună prin calitatea vaccinurilor produse, nu prin forța unor legi. Modul în care firma care produce astfel de vaccinuri își caută o piață de desfacere este unul necinstit.

    Dacă vaccinurile respective ar fi așa de bune, le-ar duce în Germania ori în Anglia, Austria, Elveția, Spania etc. De ce ne-au ales tocmai pe noi? Pentru avantaje de orice fel, noi, românii, suntem obișnuiți să-i lăsăm pe alții în față…

    Cum să vii tu, Statule, să-ți faci o lege în baza căreia să mă vaccinezi când vrei și cu ce vaccinuri vrei? Spui pe la colțuri că ai prea mulți bătrâni… M-ai mințit, Statule, pe plan economic, politic și spiritual. Nu ți-e de ajuns? Vrei să mă și vaccinezi fără acordul meu. Port chipul lui Dumnezeu și mă voi supune doar lui Dumnezeu. Să nu te atingi de mine! Ești departe de Dumnezeu și te va lovi mânia Lui, dacă nu te pocăiești!

    Aștept cu nerăbdare reacția Patriarhiei în legătură cu această lege.

Dă-i un răspuns lui contiu ovidiu vasile Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)