Arhivă

ISJ Iași: Recrutarea de voluntari în licee pentru primirea papei nu este prozelitism. Noi spunem că este

Portalul Mărturisirea Ortodoxă a cerut în luna aprilie Ministerului Educației Naționale și Prefecturii Iași să se pronunțe cu privire la legalitatea circularei trimise de către Inspectoratul Școlar Județean Iași, pe baza unei adrese emise de un departament al Primăriei Iași, prin care se cerea ca fiecare colegiu și liceu din localitate să trimită 50 de voluntari dintre elevi și profesori pentru a participa la organizarea evenimentului venirii papei Francisc în localitate.
Până în acest moment, am primit un punct de vedere al ISJ Iași, în care ni se spune că documentul este autentic, dar că el nu încalcă legea, deoarece activitatea pentru care se recrutează voluntari se desfășoară în afara spațiului școlii.
Acestui punct de vedere i-am răspuns că activitatea prozelită este însăși recrutarea elevilor și profesorilor pentru a participa la acel eveniment, lucru interzis prin lege.
Ministerul Educației ne informează că petiția adresată de noi în urmă cu mai mult de 30 de zile se află spre soluționare la Corpul de Control al MEN. De asemenea, petiția adresată Prefectului Județului Iași este analizată și se așteaptă un răspuns la ea.
În luna martie, ministrul Educației Naționale s-a pronunțat, cu prilejul inaugurării unei fundații, că papa Francis este așteptat „de școala românească cu drag și bucurie”.
În toată febra pregătirilor pentru venirea papei la Iași, în fruntea a peste 100.000 de pelerini, singura care nu are nicio opinie și nicio poziție rămâne Mitropolia Moldovei și Bucovinei. Scrisoarea adresată de portalul nostru încă din 15 martie nu a primit încă niciun răspuns.
Papa vine la Iași într-un oraș care lasă impresia că Biserica Ortodoxă Română nu are niciun fel de prezență în zonă, deși acolo este inima Ortodoxiei moldave și scaunul episcopal care dă, de obicei, viitorii patriarhi ai Bisericii noastre.

Paradoxul papismului contemporan: papa Francisc, „infailibilul” eretic

Papa Francisc este acuzat de înalți prelați, de preoți și de intelectuali membri ai cultului pe care îl conduce de afirmații și de atitudini eretice, lucru care nu i s-a mai întâmplat unui papa din secolul al XIV-lea. Începând din secolul al IX-lea papii romani au fost acuzați de erezie și invenții dogmatice de Biserica Ortodoxă Răsăriteană, care a și condamnat sinodal rătăcirile papiste, în secolele al IX-lea și al XIV-lea, apoi chiar de răzvrătiții protestanți din rândurile propriei organizații, dar mai puțin de către credincioșii cultului său.
Acest lucru pare paradoxal, deoarece același cult i-a proclamat pe papi infailibili, adică fără greșeală.
Studiul de față a fost publicat în numărul tematic dedicat ereziei papiste al revistei Mărturisirea Ortodoxă, an II, nr. 1, ianuarie-martie 2019, pp. 47-64 și încearcă să afle cum se împacă în mentalitatea papistă ideea de infailibilitate cu acuzația de erezie.
Cum se poate ca aceiași care îl acuză pe papă că este eretic să spună că îl recunosc ca infailibil, adică fără eroare, atunci când promulgă dogme din înălțimea funcției sale? Cum poate coexista statutul de eretic cu cel de infailibil? Cum poate un om care greșește în general în exercitarea funcției autoimpuse de „învățător suprem al creștinismului”, care în Biserica adevărată aparține doar Mântuitorului Hristos, să fie fără greșeală atunci când vorbește ex cathedra? Se poate acest lucru sau totul este o născocire și o cădere pe care Sfântul Iustin Popovici a asemănat-o cu cea a lui Adam și Iuda?

Așa se duce și se câștigă lupta împotriva abuzurilor biometriei

În anul 2016, o angajată la o bancă a stabilit un precedent juridic în România, fiind reintegrată în serviciu după ce a dat statul în judecată pe motiv că refuză să i se preleveze amprentele digitale.
Angajata la o bancă a argumentat că refuză să i se preleveze amprentele din motive religioase, susținând că biometria îi încalcă cele mai elementare drepturi, transformând ființa umană într-un simplu număr într-un sistem computerizat supus controlului și, deci, abuzului.
Concluzia procesului este că prelevarea de date biometrice trebuie să fie lăsată la latitudinea fiecăruia și nu se poate constitui în niciun caz într-un motiv de discriminare pentru cineva.
Considerăm că așa se duce lupta eficient împotriva abuzurilor biometriei, în acțiuni juridice menite să recunoască dreptul cetățenilor de a refuza, din motive de conștiință, prelevarea datelor biometrice. Nimeni nu poate fi obligat să fie amprentat ca un infractor sau să fie prezumat a fi potențial infractor.
Chiar dacă știrea este veche de trei ani, ea este esențială, deoarece se constituie într-un precedent juridic ce poate fi invocat de oricine decide să lupte real împotriva biometriei, în instanță, nu în discuții interminabile și puțin folositoare pe internet.