Evacuarea de la Schit Orășeni: “bolohanul” sub care mitropolitul Teofan a strivit imaginea publică a BOR

Mitropolia Moldovei și Bucovinei și-a dus la îndeplinire planul de executare silită a părintelui Ioan Ungureanu și de instalare a preotului ecumenist Constantin Bolohan, în plină iarnă, în timpul Postului Nașterii Domnului.
Pe parcursul evacuării silite, ușile bisericii monument istoric au fost sparte pentru a doua oară în ultimii doi ani.
Preotul Bolohan a fost acuzat de un credincios că l-ar fi rănit cu un o armă albă. Asupra preotului a fost găsit un mâner al unui obiect liturgic în formă de suliță, cu care se presupune că preotul l-a atins pe omul respectiv. Mânerul a fost remis organelor de poliție.
Un grup de adepți ai preotului Bolohan au organizat o manifestare publică neautorizată, pe care jandarmeria a refuzat să o disperseze, considerându-o „spontană”, deși ea era organizată cu săptămâni înainte.
MMB a evacuat toți credincioșii parohiei și a sigilat biserica, cu toate că aceștia sunt proprietarii de drept ai acesteia.
Abuzul incalificabil produs de MMB pentru a acoperi caracterul eretic al gândirii mitropolitului Teofan a fost catalogat de către purtătorul de vorbe al MMB, preot Constantin Sturzu, drept o „revenire la normalitate”!!!
Presa națională a acordat un spațiu larg relatărilor despre acest abuz al MMB. Este pentru prima dată când s-a spart blocada media instituită de mitropolie.

Ieri, 2 decembrie 2019, Mitropolia Moldovei și Bucovinei s-a prezentat la Schit Orășeni împreună cu un executor judecătoresc pentru a pune în executare hotărârea de evacuare a părintelui Ioan Ungureanu din parohie, emisă de Tribunalul Suceava în data de 9 octombrie 2019.

Executorul judecătoresc a fost însoțit de un impresionant număr de jandarmi, iar reprezentanții Mitropoliei de o firmă de pază și protecție, pe care au angajat-o pe o perioadă foarte lungă să păzească biserica evacuată. Plata se face probabil din bani primiți de la bugetul statutului și din contribuțiile credincioșilor ortodocși.

La ora la care s-au prezentat reprezentanții Mitropoliei, în curtea bisericii din Schit Orășeni s-au adunat peste 100 de oameni, susținători ai părintelui Ioan Ungureanu.

Dacă în noiembrie 2017, oamenii care au apărat biserica de invazia trimișilor MMB se aflau la rugăciune în momentul asaltului, de data aceasta, credincioșii au venit de acasă chemați de dragostea lor față de biserică și de dreapta credință, dar și de dorința de a nu permite ca munca lor să fie înstrăinată, știind foarte bine că se expun un riscuri foarte mari, deoarece, spre deosebire de noiembrie 2017, când au luat biserica cu asalt în mod fraudulos, de data aceasta Mitropolia avea o hotărâre judecătorească definitivă, iar opoziția față de ea nu era posibilă.

Din debutul întâlnirii cu executorul, părintele Ioan și reprezentantul poporului credincios i-au pus în vedere acestuia că:

  1. Consideră extinderea titlului executoriu și asupra credincioșilor abuzivă, deoarece aceștia sunt proprietarii de drept ai bisericii și au un titlu opozabil creditorilor;
  2. Consideră că doamna preoteasă Violeta Ungureanu are un drept de abitație constituit de către Hotărârea Adunării parohiale din 16 octombrie, în baza căruia nu ar trebui evacuată;
  3. În perioada 1 decembrie-1 martie nu se fac evacuări din locuință, decât dacă creditorul face dovada că cel evacuat are o locuință, iar în acest caz locuința părintelui ar fi trebuit să fie în localitate, unde își desfășoară activitatea.

Față de aceste obiecții și de altele, executorul a afirmat că ele pot fi discutate în instanță, cu prijelul contestației la executarea silită, dar că evacuarea trebuie să decurgă în conformitate cu interpretarea pe care domnia sa a dat-o art. 898 din Codul de Procedură Civilă, incluzând toată comunitatea între cei ce urmau a fi evacuați.

Executorul a cerut cheile bisericii și muzeului, pe care preotul nu avea de unde să le dea, deoarece le dăduse parohienilor cu prilejul adunării parohiale de dinainte de punerea în executare de bună voie a deciziei judecătorești, iar membrii parohiei nu aveau nicio obligație să le predea, neexistând un titlu executoriu opozabil lor.

Astfel, s-a procedat la forțarea ușilor, acestea fiind sparte la cererea MMB a doua oară într-un interval de 2 ani. Fără niciun respect pentru Postul Nașterii și pentru sfințenia unui locaș de cult, angajații mitropolitului eretic Teofan i-au determinat pe cei ce au venit să pună în executare evacuarea să spargă ușile unui monument istoric, punându-se în postura celor despre care vorbește Psalmistul, când spune: “Ca în codru, cu topoarele au tăiat ușile locașului Tău” (Psalm 73,7).

Executorul a făcut un inventar sumar al lucrurilor găsite acolo, apoi a făcut același lucru și cu bunurile din muzeu și din casa parohială.

În tot timpul în care executorul își făcea inventarul bunurilor, pe care ulterior le-a sigilat, predând noile chei preotului Constantin Bolohan, pretinsul paroh al bisericii, în strada din fața bisericii s-au adunat în jur de 20 de oameni, susținătorii preotului Bolohan și ai MMB, și câțiva preoți, aduși la ordinul MMB de prin împrejurimi.

La cererea noastră, adresată reprezentanților Jandarmeriei, de a dispersa, conform legii, acea adunare publică ilegală, jandarmii au răspuns că este o… adunare spontană, permițându-le acelora să rămână pe marginea drumului.

După încheierea inventarierii, într-un moment în care a fost mai mult împins de către executor să ni se adreseze pentru a ne răspunde la întrebări legitime, reprezentantul MMB, preotul Timofte, a spus că biserica rămâne deschisă tuturor celor ce vor să participe la slujbele pe care le va face preotul Bolohan.

La obiecția noastră că nu putem participa la slujbele la care este pomenit un mitropolit eretic, care s-a îmbrățișat cu papa în timpul unui pelerinaj papistaș din orașul Iași, în loc să ia atitudine față de acel eveniment, care a semnat documentele din Creta și le susține în continuare, preotul Timofte a spus că dacă nu dorim să participăm la astfel de slujbe, atunci să mergem altundeva.

I-am atras atenția că nu putem să mergem altundeva, deoarece această biserică este a noastră și nu este normal ca 300 de oameni să fie alungați din incinta ei pentru a se face loc la 20.

Preotul Timofte a reluat placa mai veche cu decizia de a ne rupe de Biserică și de a face schismă, moment în care i-am atras atenția că sfidează bunul-simț când spune că un preot care este scos cu jandarmii din biserica sa poate fi considerat că a ieșit din Biserică.

Reprezentantul MMB a formulat argumentul ultracunoscut al episcopolatrilor, întrebându-ne de ce arhiereu ținem, la care i-am răspuns că nu e nevoie să îi spun acolo de ce arhiereu ținem, ci doar că suntem membri ai Mitropoliei Moldovei administrativ vorbind.

Nu am găsit de cuviință să intru, în acel decor, într-o dispută teologică pe tema arhiereului, pentru că ea a fost făcută de nenumărate ori, iar preotul Timofte a rămas la fel de insensibil la orice argument. Ar mai fi contat dacă îi spuneam că ținem de Același Arhiereu de care a ținut și Sfântul Grigore Palama, când a întrerupt pomenirea lui Calecas, adică de Arhiereul Hristos, de care evident s-a despărțit mitropolitul Teofan?

În prag de iarnă, în plin Post, mitropolitul eretic Teofan „Vekkos” pregătește evacuarea cu bodyguarzii a comunității de la Schit Orășeni

Cu siguranță, nu. Dacă ar fi contat, părintele Ioan nu ar fi fost caterisit sub acuzația că a făcut schismă. Așa că i-am spus preotului Timofte că nu este nevoie să îi explic acolo de ce Arhiereu ținem, ci că este important pentru el să știe că suntem membri ai Bisericii Ortodoxe Române, deci nu putem fi tratați ca schismatici.

La argumentul că dacă am fi schismatici, așa cum a afirmat sfinția sa, trebuia să fim afurisiți și scoși din Biserică, preotul MMB a răspuns, în mod penibil, că umblăm după afurisire.

L-am informat că dacă ne constrânge să participăm la un ritual bisericesc pe care nu dorim să îl săvârșim, în speță la pomenirea mitropolitului Teofan, săvârșește o faptă penală prevăzută de art. 381 (2) Cod Penal.

Poporul l-a asigurat pe preotul trimis de MMB că niciodată nu îl va accepta ca preot paroh și nu va participa la slujbele pe care le săvârșește, deoarece este reprezentantul unui mitropolit eretic.

La un moment dat, preotul Bolohan apare în filmarea evenimentului golindu-și buzunarele, după ce l-am întrebat pe preotul Timofte dacă preotul Bolohan are un cuțit asupra sfinției sale.

Întrebarea a fost pricinuită de afirmația unui sătean că preotul Bolohan a trecut pe lângă dânsul și l-a zgâriat cu ceea ce părea a fi o lamă de cuțit. Omul a arătat lovitura de la mână.

În momentul în care și-a deșertat buzunarele, preotului Bolohan i-a căzut din buzunar un obiect, care s-a dovedit a fi mânerul unei Sfinte Copii, obiectul liturgic în formă de suliță cu care preotul, la Sfânta Liturghie, înjunghie Agnețul, adică Sfântul Trup al Domnului de pe Sfântul Disc, amintind de gestul cu care sulițașul a înjunghiat Trupul Mântuitorului pe Cruce.

Mânerul, considerat a fi cel al instrumentului cu care preotul Bolohan l-ar fi atins pe acel om, a fost predat poliției din localitate pentru cercetări.

Procedura executării s-a încheiat cu semnarea unui proces verbal, față de care părintele Ioan Ungureanu a avut nu mai puțin de 15 obiecții.

Pe lângă cele formulate la început, legate de faptul că executarea silită nu mai era necesară, de vreme ce se pusese în executare de bunăvoie, de extensia titlului executoriu asupra populației, căreia titlul nu îi era opozabil, părintele a mai adăugat câteva obiecții legate strict de modul în care s-a desfășurat executarea: faptul că executorul, care era o doamnă, a intrat puțin în Sfântul Altar, lucru care este interzis femeilor, că s-a pronunțat cu privire la calitatea de preot a părintelui Ioan, ceea ce atestă o lipsă de imparțialitate, lucru pe care l-a făcut și unul dintre jandarmi, într-o discuție cu mine.

La obiecții părintele a corectat numărul de participanți dictat executorului de către reprezentanții MMB, foarte interesați să prezinte un număr cât mai mic de susținători ai părintelui, și a invocat în numele acestora dreptul de retenție, în baza căruia, dacă oamenii nu sunt socotiți a fi proprietari ai bisericii, atunci trebuie să fie despăgubiți înainte de a fi alungați de pe proprietatea lor, de pe care refuză să plece până la momentul despăgubirii.

Obiecția s-a notat, urmând a fi rezolvată tot pe cale judecătorească. Interesant este că, în discuția cu reprezentantul MMB, acesta a recunoscut că biserica aparține poporului, inclusiv celor care urmau a fi dați afară din ea.

La sfârșit, incinta bisericii a fost evacuată, iar clădirile și poarta au fost sigilate, nimeni nemaiputând intra în ele deocamdată. La poarta bisericii au fost puși membrii echipei de pază și protecție, care afirmă că au misiunea de a păzi biserica și pe preotul Bolohan luni întregi.

În felul acesta, Mitropolia Moldovei și Bucovinei arată opiniei publice primul preot ortodox din istorie care face pastorație în parohie cu bodyguarzii, plătiți din banii contribuabililor, ortodocși sau nu, și din donațiile credincioșilor ortodocși.

MMB mai prezintă opiniei publice și prima biserică ortodoxă din lume care are la poartă bodyguarzi, primul preot care merge cu ajunul însoțit de bodyguarzi, care probabil că vor cânta prin sat “Kyrie eleison!” în locul copiilor, așa cum se întâmplă în alte comunități.

Toată această desfășurare de forțe, toată această batjocorire de către MMB a Postului Nașterii Domnului și a bisericii sparte de două ori în doi ani se face pentru un preot cu puternice dereglări comportamentale și pentru o comunitate de vreo 20 de persoane, care, ieri, la un moment dat, l-au părăsit pur și simplu pe alesul lor, plecând acasă. Unul dintre ei, un fel de lider, a plecat acasă cu mașina personală, în ciuda faptului că se vedea de la o poștă că consumase ceva alcool. A trecut totuși, fără nicio problemă, prin filtrul forțelor de ordine.

Cea mai mare realizare de ieri a MMB a fost aceea că a adus scandalul de la Schit Orășeni în atenția presei naționale, care i-a oferit un spațiu generos ieri. Pentru prima dată în doi ani, evenimentul de ieri a spart blocada media impusă de MMB în presa botoșăneană și ieșeană și a explodat pe ecranele televiziunilor naționale, unde telespectatorii acelor televiziuni au putut auzi, unii poate pentru prima dată, că mitropolitul Teofan este eretic, că lupta de la Schit Orășeni nu este una din ambiții omenești, ci pentru apărarea dreptei credințe.

EXECUTAREA SILITĂ A PĂRINTELUI IOAN UNGUREANU ȘI A COMUNITĂȚII (LIBERE DE ECUMENISM) DIN SCHIT ORĂȘENI DE CĂTRE TRĂDĂTORII CREDINȚEI ORTODOXE LA CRETAMi se pare foarte grav faptul că executarea silită a fost impusă nu doar părintelui Ioan, ci întregii comunități din Schit Orășeni! Asta pentru a descuraja atât PREOȚII cât și COMUNITĂȚILE că ecumeniștii dețin controlul… în administrarea patrimoniului! Dar ce folos… patrimoniu fără de Hristos?!,,MMB și-a desăvârșit lucrarea de batjocorire a parohiei martire Schit Orășeni, executându-l silit pe părintele Ioan Ungureanu ȘI TOATĂ COMUNITATEA CREDINCIOȘILOR, PE CARE AU SCOS-O AFARĂ DIN PROPRIA MUNCĂ, IGNORÂND FAPTUL CA ACEȘTIA AU UN TITLU DE PROPRIETATE OPOZABIL CREDITORILOR, așa cum dispune art. 898 din Codul de Procedura Civilă.Pe parcursul desfășurării executării, pretinsul preot paroh Bolohan a fost acuzat de un credincios ca l-ar fi înjunghiat cu o arma albă. Întrebat dacă are arme albe, preotul Bolohan a scos tot ce avea din buzunare. Dintre lucruri a căzut un mâner al unei Sfinte Copii (obiectul în forma de sulita cu care preotul taie Sfântul Agnet la Liturghie). Mânerul, presupus a fi fost al armei cu care a fost lovit credinciosul, a fost predat poliției locale, cu declarații ale martorilor incidentului. Rana credinciosului a fost una superficială, se presupune că preotul Bolohan a dorit, în stilu-i binecunoscut deja, să îl întărâte pe om, cu speranța creării unui conflict.Jandarmeria a fost sesizată că, pe parcursul executării, circa 20 de simpatizanți ai preotului Bolohan au organizat o adunare publică ilegală. Jandarmii au afirmat că e o manifestare spontană și au refuzat să ia măsuri pentru a o dispersa, cum cere legea.Pentru că poporul nu a dorit să predea cheile parohiei, executorul a trebuit să dispună spargerea ușilor Bisericii. Este a doua oara în doi ani când aceasta biserică este spartă din ordinul MMB.Poporul și-a manifestat determinarea de a nu-l accepta niciodată pe noul preot, pe motiv că are comuniune cu mitropolitul eretic Teofan.În consecință, lupta la Orășeni contra ereziei continuă, parohia rămâne intactă, mutându-se doar în paraclisul de peste drum.Preotul Bolohan devine PRIMUL PREOT ORTODOX DIN LUME CARE FACE SLUJBE ȘI ÎȘI PĂSTOREȘTE CREDINCIOȘII CU FIRMA DE PAZĂ PLĂTITĂ DIN BANI PUBLICI DE MITROPOLITUL ERETIC TEOFAN.Pe turla bisericii pângărite de ecumeniștii eretici din Orășeni încă rezistă steagul luptei antiecumeniste pe care e scris PAROHIE ORTODOXĂ LIBERA DE ECUMENISM".Mihai Silviu Chirilă

Publicată de Claudiu Buză pe Luni, 2 decembrie 2019

Pe relatarea uneia dintre televiziuni s-a văzut bannerul pe care scria încă PAROHIE ORTODOXĂ LIBERĂ DE ECUMENISM!

Ceea ce nu am reușit noi să facem cu ani de scrieri, de conferințe și sinaxe, a reușit un executor judecătoresc în câteva ore. Pentru aceasta a meritat jertfa oamenilor de la Schit Orășeni, chiar dacă este foarte dureros pentru ei să se vadă scoși din munca de două decenii.

Parohia de la Schit Orășeni rămâne strâns unită în jurul părintelui Ioan și continuă lupta pentru apărarea dreptei credințe. Prestația lamentabilă a oficialilor MMB de ieri nu a făcut decât să le întărească oamenilor convingerea că părintele lor duhovnic are dreptate și că lupta lor se duce contra unei administrații bisericești care nu are niciun scrupul în relația cu poporul credincios, capabilă a face orice pentru a-l apăra pe mitropolitul Teofan de consecințele propriilor greșeli dogmatice, care l-au făcut eretic și cel mai mare persecutor al Bisericii noastre actuale.

Viața Parohiei Schit Orășeni merge mai departe, chiar dacă parohul real al acesteia și credincioșii săi sunt obligați să se mute în paraclisul din fața bisericii care a fost dată, printr-o decizie judecătorească, ecumeniștilor. Am primit la redacție rugămintea de a face un apel la cei ce doresc să ajute această parohie martiră să își cumpere un clopot nou, pentru ca slujbele să se desfășoare așa cum cere ritualul ortodox. Clopotul existent în parohie a intrat în posesia ecumeniștilor, iar parohia a rămas fără clopot. Cei ce doresc să ajute cu o sumă cât de mică această comunitate sunt rugați să ne contacteze pe site, la rubrica de comentarii, sub acest articol, scriindu-ne de pe o adresă de mail reală. Când le vom vedea mesajul în care ne spun că doresc să ajute, îi vom contacta pe mail pentru a le face legătura cu parohia, păstrând astfel discreția cerută a datelor personale. Mulțumim!
image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

17 comentarii la “Evacuarea de la Schit Orășeni: “bolohanul” sub care mitropolitul Teofan a strivit imaginea publică a BOR

  1. La început acolo…ati scris Postul Nasterii Maicii Domnului… chiar la început in prefață .
    [ nu publica si nu mai răspundeti] Doamne ajuta.

  2. Am vazut la tv.Din relatarea jurnalistilor rezulta ca mitropolia avea dreptate,dupa cum au aranjat materialul..Mie asa mi s-a parut.Asta-i rau, ca au facut oamenii sacrificii materiale zeci de ani si acum si-au vazut munca irosita.Nu conteaza zidurile,pana la urma.

    1. Au fost mult mai corecti decat inainte, chiar daca e posibil sa fi rezultat cum ati zis ca mitropolia are dreptate. Ei nici nu prea inteleg chestiile astea. Insa au redat cat de cat si punctul nostru de vedere, iar asta e bine

  3. Sfântă Mucenita Varvara, ocrotește pe parintele Ioan! Apara-l de toate navalirile necurate! Apara-i si pe sătenii din Oraseni!
    Sfinte Nicolae, vino şi dă-i o palmă lui Arie care prigoneşte Biserica lui Hristos!

  4. Cu ajutorul lui Dumnezeu, lupta impotriva ierarhilor eretici,da roade ( chiar daca-i acum, boboc de floare). Noi suntem,acum, putini, alaturi de noi, mii de osti ceresti,dar suntem aluatul care dospeste framantatura! La mari sarbatori,romanul face cozonac! Doamne, sporeste!

  5. Fericiţi cei săraci cu duhul,că a lor este împărăția cerurilor.Fericiți cei ce plâng, că aceia se vor mângâia.Fericiți cei blânzi,că aceia vor moșteni pământul.Fericiți cei ce flămânzesc și însetează de dreptate,că aceia se vor sătura.Fericiți cei milostivi,că aceia se vor milui.Fericiți cei curați cu inima,că aceia vor vedea pe Dumnezeu.Fericiți făcătorii de pace,că aceia fii lui Dumnezeu se vor chema.Fericiți cei prigoniți pentru dreptate,că a lor este împărăția cerurilor.Fericiţi veți fi voi când vă vor ocărâ și vă vor prigoni și vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră,minţind pentru mine.Bucurați-vă și vă veseliți,că plata voastră multă este în ceruri!Doamne ajută și rugăciune multă!

  6. „Duh este Dumnezeu, iar cine se închină Lui trebuie să I se închine în duh şi în adevăr” (Ioan IV, 24).
    Asistăm pe zi ce trece cu imensă mâhnire şi durere nesfârsită, la escaladarea urii mai marilor Bisericii lui Hristos, contra fiilor BOR, care nu doresc să accepte erezia a cărei tentacule şi otravă au răvăşit conştiinţa celor care mai cred că doar prin participarea la slujbele Bisericii, cu lumânări, prescuri, pomelnice si colive pentru cei adormiţi, mai sunt ortodocşi.
    Clopotele ar trebui să sune cu jale mare, să trezească din somnul de moarte, din starea de letargie duhovnicească pe fraţii nostri , gata să accepte şi mâine unirea cu greco-catolicii, cu papistaşii, indrăznesc să cred chiar potirul comun, sub dominaţia vicleană si înşelătoare a ereticului Francisc.
    Evacuarea mişelească a Cinstitului Părinte Ioan Ungureanu, împreună cu turma sa binecredincioasă de adevăraţi ORTODOCSI, din Biserica lor, în Sfântul Post al Naşterii Domnului Hristos, de către MMB ajutat de instituţiile statului, împreună cu oameni înarmaţi, a scos la lumină cugetul ecumenist dezumanizat, relele
    minţii schimonosite şi ale inimii învârtoşate, în care nu mai locuieşte Hristos, a Pseudo Mitropolitului Teofan.
    Dacă nici suferinţa Vrednicului Părinte Ioan Ungureanu, nu trezeşte compasiunea şi hotărârea de a lua atitudine împotriva acestei samavolnicii strigătoare la cer, a fraţilor nostri întru Hristos, atunci decăderea noastră morală şi duhovnicească ca neam ortodox, este imensă.
    Este important să ne amintim mereu că creștinii ortodocși au o poziție puternică doar atunci când stau în Adevăr, după cuvintele Apostolului Pavel:„ Căci împotriva adevărului n-avem nici o putere; avem pentru adevăr.”(2 Cor. 13: 8)”.
    Acest lucru înseamnă, dupa cum mărturiseşte un Sfânt Părinte „că victoria Ortodoxiei este dată credincioșilor nu atunci când Adevărul devine subiect de compromis, ci când Adevărul devine esența credinței și a vieții noastre”.
    Cel care conduce acum viața Bisericii, în dulcea Moldovă şi falnica Bucovină, înconjurat de onorurile și demnitățile cuvenite unui Inalt Ierarh, prin voia lui Dumnezeu, nu garantează exactitatea deciziilor luate în legătură cu viața dogmatic-canonică și spirituală a Bisericii lui Hristos, dacă aceste decizii nu respectă hotărârile Sinoadelor și învățăturile Sfinților Părinți.
    Cum ai putea să te comporți omeneşte(macar atât, căci dragostea este un sentiment pe care Mitropolitul nu-l mai cunoaşte demult) şi cu credincioşie față de supuşii tăi, (pe care ar trebui să-i conduci la mântuire aşa cum ai jurat), când nesocoteşti Sfintele Canoane și Poruncile Domnului, uitând că ai putea pierde totul într-o clipă, căci ți s-a părut odor de preț, din mândrie, cârpa lepădată în fața Domnului.
    Nu putem uita dansul său cu evreii in sinagogă şi nici imbrăţişarea fraţească cu ereticul papă Francisc, cu toate că slujbaşii săi cu simbrie, slugile devotate din mânăstiri şi Biserici, pleroma naivă şi prostită, au trecut cu vederea aceste fapte strigătoare la cer, care ar fi atras decăderea din treaptă şi anatematizarea sa, ca pe un duşman mincinos ce este in faţa Mântuitorului Hristos.
    Gândurile noastre bune se împletesc in rugăciune cu cele ale fraţilor noştri din Schit Oraşeni, ale vrednicului şi Cinstitului Părinte Ioan, care urcă cu răbdare şi credinţă tare impreună cu familia şi turma sa iubitoare de Hristos, pe Golgota pătimirii şi a mântuirii, mângâiati de adierea Duhului.
    Suntem alături de ei în cumplitul necaz şi greaua suferinţă si Atotmilostivul Dumnezeu să-i aibă in grija Sa!
    Nădăjduiesc că prin osteneala lor vor câstiga mila şi dragostea Stăpânului, bunăvoinţa Domnului nostru Iisus Hristos, căpătând cât de curând BUCURIE MARE.
    Iubirea faţă de Dumnezeu generează iubirea faţă de semeni, căci cel care iubeşte pe Dumnezeu trebuie să iubească şi pe fraţii săi, cu care însuşi Iisus Hristos s-a identificat (Matei XXV, 35-46).

  7. Ereticii ai pus mana pe bisericile noastre, prigonesc pe preotii marturisitori si-i alunga din bisericile lor, ca sa înșele cu ușurință turma ortodoxă.Toate necazurile facute de erticul teofan Pr.Ioan,sunt decorații care il arata vrednic ostas al lui Hristos.Insa pedeapsa ereticului teofan nu dormiteaza,cand se va aștepta mai puțin Domnul va smulge radacina lui din pamantul celor vii,iar plata lui in vesnicie va fi cu ecumenistii fatarnici.

  8. Sinodul de la Constantinopol din anul 1724
    „Cei care vor dezerta de la Ortodoxie si vor parasi parintestile si dreptele dogme ale credintei si Predaniile obstesti ale Bisericii si vor decadea si se vor indeparta cu inovatii si cu credinte absurde si cu obiceiuri eterodoxe si vor falsifica si vor maslui adevarul Ortodoxiei, acestia nici nu mai sint, nici nu se mai numesc crestini cu adevarat, ci se taie si se despart de totalitatea madularelor Bisericii si a crestinilor, ca niste eterodocsi si inovatori si se izgonesc afara din sfintul staul ca niste oi riioase si madulare putrede.”

    Sarbatoarea Sfantului Ierarh Nicolae,„învingãtor/biruitor de popor”, marele facator de minuni, ne reaminteste noua tuturor cum ar trebui sa fie un ierarh al Bisericii Ortodoxe al carei cap este Mantuitorul Hristos.
    Orice episcop ortodox trebuie sa fie om smerit, umil, care cunoaste prin adancul intelepciunii sale că totul vine de la Dumnezeu si nimic nu este al sau. In acelaşi timp, episcopul trebuie sa fie om foarte generos, iubitor de străini, iubitor de bolnavi, iubitor de săraci şi necăjiţi, blând să fie către toţi, învăţător şi suferitor, răbdător, cu îndelungă răbdare si blândeţe fata de toti.
    La primul Sinod Ecumenic tinut la Niceea in anul 325, care a condamnat erezia arianismului, care tagaduia divinitatea Imparatului Hristos, Sfantul Nicolae este recunoscut drept un mare aparator al Adevarului si a dreptei credinte. Atat de puternic a argumentat Sfantul Nicolae si atat de incapatanat a fost Arie, incat, ingrijorat de ruptura care se putea face in Biserica, sfantul i-a dat ereticului o palma in cadrul sinodului. Gestul sfantului impotriva lui Arie a produs tulburare, iar Sfantului Nicolae i-au fost retinute insemnele arhieriei: Sfanta Evanghelie si omoforul si a fost intemnitat.
    Caci dupa cum spunea dumnezeescul Ioan Gura de Aur*„Tot creştinul, şi mai ales propovăduitorul, trebuie să fie osârdnic întru învăţarea celor rătăciţi”.
    “Aşa Dumnezeu cel plin de dragoste a dat lege, ca noi, cei care suntem puşi a predica cuvântul cel ceresc, să nu lăsăm nimica din câte stau în puterile noastre. Să nu tăcem niciodată, ascultă-ne cineva sau nu. Dacă noi, pentru neizbutirea întreprinderilor noastre, îndată am înceta şi ne-am lăsa de lucru, atunci s-ar prăpădi toată viaţa noastră, şi cea trupească şi cea duhovnicească. …«Noi suntem datori să semănăm», spunea sfântul Pavel «şi Dumnezeu să facă să rodească.».
    Palma Sfantului Nicolae s-a manifestat dintr-o mare dragoste fata de Hristos, si fata de aproapele aflat in ratacire si grava inselare. Mantuitorul cunoscand taina inimii sale, impreuna cu Preacurata Sa Maica si primind marturisirea sa, a aratat intregii lumi cinstea cu care l-a incununat ca pe un smerit pastor de suflete, milostivi cu cei saraci, singuri si neajutorati. arhiereu si teolog desavarsit.

    Episcopii nostri ecumenisti au intors demult spatele acestei invataturi vesnice, inlocuind dragostea fata de aproapele cu dispretul si nedreptatea, mistificand spre propriul folos Sfintele Canoane, incercand sa obtina prin forta, dictatorial, inchipuita lor dreptate, carpa lepadata in fata Mantuitorului Hristos.
    Alunga crestinii din Biserica, fara rusine, sub pretexte injositoare, lasandu-i fara ea, in mijlocul iernii, batjocoresc cuvantul Domnului si acorda salutul fratesc, insotit de daruri prietenesti si imbratisari fratesti, ereticului Papa, papistasilor, uniatilor, si altor propovaduitori ai satanicului ecumenism, invitandu-i in Biserica noastra Ortodoxa, iar altii intra fara rusine in sinagoga, locas de Satanei, dansand ritualic cu evreii, cei care Il tagaduiesc pe Imparatul Hristos si s-au facut dusmanii Sai pe vecie.

    „*Fără obosire pândeşte satana mântuirea omului şi noi nu trebuie, oare, să ne ruşinăm de a fi nepăsători de mântuirea oamenilor celor asemenea nouă, când satana de-a pururea gândeşte la pierzarea lor?”
    La fel dupa exemplul Sf.Vasile Cel Mare, „ameninţărilor sa fie superior, decât cuvintele mai tare, iar decât ademenirile sa fie mai puternic” (Minis superior est, sermonibus firucior, verbogum blandi, tiis fortior), tare in credinta , astfel incat sa poata marturisi in fata intregii lumi, : ca nimeni”nu mă poate despuia de averi fiindcă m-am despuiat demult eu însumi, aşa că azi n-am nimic. Nu mă poate exila unde să nu fie Dumnezeu de faţă. Apoi cu moartea nu-mi poate face alta decât să mă trimită mai degrabă la viaţa pe care atât de mult o doresc.”
    In loc sa combata ratacirea si inselarea satanico-ecumenista, sa lupte pentru mantuirea turmei de atacurile lupilor din ‘nauntru si din afara Bisericii, cu toata puterea impotriva eresului catolic si al ecumenismului, Mitropolitul si altii asemenea lui din Sinodul BOR, s-au infratit cu dusmanii Bisericii lui Hristos, devenind prigonitori ai dreptcredinciosilor si ai curajosilor Preoti, luptatori vrednici intru apararea Sfintei Ortodoxii.
    Ce le spune acestor „episcopi”, Dumnezeescul Hrisostom:
    „Satana ne îngrozeşte cu lupta împotriva oamenilor, deşi Dumnezeu îl opreşte de la aceasta, iar tu oare te vei feri cu lenevire, măcar că Dumnezeu însuşi te îndeamnă şi cere ca iarăşi să dobândeşti pe cei căzuţi? Cine va ierta oare, fraţilor, că pe când satana arată o astfel de râvnă pentru pierzarea oamenilor, noi n-arătăm nici cea mai mică parte din asemenea râvnă pentru mântuirea fraţilor noştri? Aceasta şi Pavel ne-a poruncit să facem când scrie aşa: «Slugii Domnului nu i se cade să se sfădească, ci blând să fie către toţi, învăţător şi suferitor.»”
    Cum pot sa compare mai marii Bisericii si cei care le impartasesc convingerile, CRESTINISMULcu celelalte religii? Cum îl putem compara cu religiile mincinoase ale acestei epoci? Cum putem vorbi despre sincretism? Creștinismul este o împărăție și o moștenire, in care avem comuniune sau koinonia intre noi si cu Imparatul Hristos, precum zice Apostolul Pavel:
    „Vrednic de crezare este cuvântul: căci dacă am murit împreună cu El, vom și învia împreună cu El. Dacă rămânem întru El, vom și împărăţi împreună cu El .”(2 Timotei 2, 11-12).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)