De unde are monahul Sava pașaport nebiometric, când în Grecia ele sunt retrase din 2007?

Monahul Sava răspunde, prin intermediul aceluiași preot Staicu, întrebării noastre, adresate în legătură cu pașaportul pe care îl are în buzunar. Explicațiile preotului Staicu sunt complexe, dar, după părerea mea, nu neapărat și adevărate.

Întrebare pentru monahul Sava Lavriotul: Aveți pașaport biometric?

Să o luăm sistematic. Preotul Staicu spune că a sunat la ambasada greacă, unde a vorbit în limba greacă cu cineva, apăsând tasta 3. A întrebat dacă este adevărat ce se spune despre pașapoartele vechi din Grecia, din 2007. Funcționarul nu știa. Adică a întrebat dacă de la 1 ianuarie 2007 toate pașapoartele vechi au fost anulate, cum spune Wikipedia. Doamna nu știa.

Noi nu am apăsat tasta 3 la ambasada greacă, în schimb am citit pagina oficială a Ambasadelor Greciei din Statele Unite ale Americii și Marii Britanii (că tot ne-a lăudat părintele Staicu pentru prestația în engleză de la sinaxă, pentru care îi mulțumim) și am aflat că Wikipedia are dreptate.

 

Pasajul subliniat spune așa:

Începând de la data de 1 ianuarie 2007, sunt valabile numai noile pașapoarte eliberate de Direcția Pașapoarte a Poliției Elene, iar mai sus cu două paragrafe ni se dă descrierea noilor pașapoarte: începând din 26 august 2006 noile pașapoarte incorporează un microcip integrat cu date biometrice, în conformitate cu ultimele cerințe ale specificațiilor Uniunii Europene.

Prin urmare, Wikipedia avea dreptate, iar de data aceasta confirmarea vine de la un site al Ambasadei Greciei din Statele Unite. Pagina oficială de internet a Ambasadei Greciei din Marea Britanie susține același lucru ca și Ambasada din SUA și Wikipedia.

 

În continuarea articolului său, preotul Staicu ne spune că de la ambasadă a aflat că: „Dar dacă un cetățean grec vrea să primească pașaport nou poate să primească unul nebiometric? NU”, i s-a răspuns de către ambasada greacă. Adică exact ce spune legea greacă mai sus citată de pe paginile consulare.

După care ne arată un pașaport aparținând părintelui Alipie, care pretinde că și-a eliberat pașaport nebiometric în 2018. În ciuda faptului că legea greacă nu permite eliberarea pașapoartelor nebiometrice încă din 2007. Așa cum i-a spus preotului Sava și doamna de la ambasadă.

Avem tot respectul pentru părintele Alipie, suntem convinși că este un om de bună credință, dar cipul biometric este încastrat pe coperta pașaportului, iar din imaginea prezentată de preotul Staicu nu ne putem da seama ce fel de document este pentru că nu vedem coperta pașaportului.

 

Iată un specimen de interior de pașaport grecesc biometric de pe internet, iată-l și pe al părintelui Alipie. Cum ne putem da seama de diferență? La prima vedere nu pare a exista nicio diferență. Poza părintelui Alipie este tăiată mai jos, încât nu se poate vedea denumirea țării HELLAS, dar se observă un pic filigranul cu inițialele acesteia GR, așa cum apar și pe pașaportul specimen.

Urmează apoi monahul Sava cu o explicație. Preotul Staicu îl întreabă cum a călătorit în Rusia, la Krasnodar, iar monahul Sava răspunde că a călătorit “cu pașaportul meu, care nu este biometric, dar acum a expirat, iar altul nu îmi voi lua, pentru că acum, în prezent, nu poți lua decât pașapoarte biometrice”.

De unde a luat părintele Sava un pașaport nebiometric când ambasadele grecești din întreaga lume ne spun că ele nu se mai eliberează din 2007 nu știm și nici cuvioșia sa nu ne spune. De unde l-a luat părintele Alipie iarăși este o taină. Wikipedia ne spune că și pașapoartele diplomatice grecești sunt biometrice, iar legea nu precizează că atoniții ar avea un regim special, deoarece Athos nu poate elibera decât pașapoarte de intrare în munte, nu și de plecare din Grecia. Acestea sunt atributul statului elen sau al statelor de origine ale atoniților. Monahul Efrem, de exemplu, a venit la Krasnodar cu un pașaport temporar românesc.

Și dacă e adevărat ce spune părintele Sava că acum nu se mai găsesc pașapoarte nebiometrice, cum de părintele Alipie l-a găsit pe 15 mai 2018? Să înțeleg că au încetat să se elibereze nebiometrice după ce am scris eu articolul?

Unii ar putea fi tentați să creadă că pașaportul nebiometric al monahului Sava era cel de dinainte de introducerea celor biometrice. În sensul acesta a pus și preotul Staicu întrebarea la ambasadă, ca să afle dacă într-adevăr au fost scoase acelea din uz. Legea greacă, așa cum ne-o arată ambasadele, spune că toate pașapoartele nebiometrice au pierdut valabilitatea la 1 ianuarie 2007. Monahul Sava nu putea să călătorească într-o țară ca Rusia cu un pașaport expirat de zece ani.

Să admitem că Grecia e o țară în care una scrie în lege și alta se întâmplă în realitate. Deși eu nu cred așa ceva. Eliberarea pașapoartelor este de obicei o chestiune în care țările nu se pot juca, pentru că este strict reglementată la nivel internațional. Ce garanții de securitate ar prezenta statul elen, dacă ar spune lumii că are pașapoarte biometrice, iar pe aeroporturi apar greci cu pașapoarte nebiometrice? Cum trec aceia prin vămi, unde lucrurile astea sunt știute la perfecție?

Dacă ne uităm pe siteul Centrului Național pentru Pașapoarte vedem că acolo totul indică doar existența biometriei. Și atunci, cine mai eliberează pașapoarte nebiometrice și cum e posibil ca acest lucru să nu fie trecut în actele oficiale ale statului de către serviciile de pașapoarte? Așa ceva pare de neimaginat într-o țară europeană, membră a Spațiului Schengen din 2000.

Dar să zicem că monahul Sava a avut un pașaport nebiometric de dinainte de 2007. Ce termen de valabilitate trebuia să aibă un asemenea pașaport pentru ca el să fie valabil după 10 ani de la eliberarea actelor biometrice și retragerea celorlalte? Trebuia să aibă un termen de valabilitate de cel puțin 11 ani, dacă ne gândim că Rusia cere ca pașaportul să fie valabil șase luni înainte de data expirării. Unde în lume un om de 40 de ani poate avea un pașaport cu termen de valabilitate de peste 10 ani, în condițiile în care în Grecia pașapoartele biometrice sunt valabile 3 ani pentru adulți?

Cu părere de rău, dar eu cred că monahul Sava nu a explicat încă suficient problema pașaportului cuvioșiei sale. Explicațiile date se bat cap în cap și mai mult produc confuzie. De aceea, așteptăm cu mare interes să prezinte, cum a promis, pașaportul cu care a călătorit în Rusia și viza de pe el. Îl rugăm să facă și o fotografie datelor de pe pașaport și de pe viza de Rusia, pentru a vedea dacă ele corespund, în condițiile în care viza e autocolantă și se poate dezlipi și relipi fără probleme.

Reamintesc tuturor că eu am pus o întrebare, nu am făcut nicio acuzație. Știam că Grecia nu mai are pașaport nebiometric de 12 ani, știu că Rusia cere pașaport. Am pus o întrebare normală, dată fiind tema aleasă în mod surprinzător de monahul Sava pentru conferința sa, mai ales că am văzut că preotul Staicu îl acuză și pe organizatorul conferinței de duminică că are pașaport biometric. De aceea, dacă monahul Sava va reuși să demonstreze că a avut până de curând un pașaport nebiometric, acest lucru nu înseamnă că eu m-am înșelat sau că l-am calomniat, ci înseamnă doar că mi-a răspuns mie la o întrebare și atât. Deocamdată, cu părere de rău, răspunsul nu este suficient.

Dacă monahul Sava are dreptate și chiar a avut la Krasnodar pașaport nebiometric (ceea ce, citind legea greacă, deocamdată nu pot să cred), atunci mi s-ar părea potrivit ca tema conferinței de pe 12 mai să fie despre modul în care un stat național, ca cel grecesc, transmite lumii întregi că a implementat biometria în pașapoarte din 1 ianuarie 2007, dar continuă să elibereze pașapoarte nebiometrice valabile până în 15 mai 2018, protejându-și astfel cetățenii de efectele biometriei. Asemenea temă de conferință, sincer, mi-ar plăcea să audiez și eu cu mare plăcere și să o transform într-o petiție adresată statului român, prin care să îi cer să urmeze exemplul grecesc. 

Preotului Staicu îi transmit că termenul „calomnie” în dicționar înseamnă “acuzație mincinoasă și tendențioasă (falsă acuzație) făcută cu scopul de a discredita onoarea sau reputația cuiva”. Îl invit să arate care este această acuzație în textul meu, care este de la un cap la altul o simplă întrebare argumentată. De asemenea, „adevărul cu dovezi” despre care vorbește sfinția sa arată un pic altfel de cum l-a prezentat în articolașul prin care a încercat să facă un fel de damage control după articolul meu de ieri.

Dacă dorește să vadă cum arată „adevărul cu dovezi”, îi sugerez să înceapă să spună adevărul, iar dovezile vor veni de la sine. Sau să facă Dreptul.

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

17 comentarii la “De unde are monahul Sava pașaport nebiometric, când în Grecia ele sunt retrase din 2007?

  1. Ortodoxinfo nu se poate stăpâni să nu-și dea arama pe față: caută să facă dezbinare între cei ce sunt în linia întâi în lupta antiecumenistă sau poate mai aproape de adevăr, să-i izoleze pe preotul Matei Vulcănescu și domnul Mihai-Silviu Chirilă de restul colegilor prin postarea opiniei părintele Claudiu Buză cu privire la actele cu cip, ceea ce nu se va întâmpla.
    Cât efort și risipă de energie la Ortodoxinfo de atâta timp pentru ca în final să se facă de rușine și să se constituie într-o grupare schismatică!
    Cât de importantă este înțelepciunea!

    1. Ortodoxinfo s-ar putea sa faca mai mult de atat, s-ar putea sa participe la un plan mai larg. Eu cred ca miza acestui plan este scoaterea luptei antiecumeniste din prim-plan si inlocuirea ei cu alta, la fel de importanta, dar care sa nu ii implice direct pe cei vinovati de erezie.

      1. Nicio problemă. Nu hotărăsc ei ce se întâmplă. Toate sunt în mâna lui Dumnezeu. Dar, totuși, să nu-i acuzăm mai mult decât pentru ce este evident sau sunt dovezi. Să fim cu discernământ.
        Este foarte bine cum ați procedat în ce privește pașapoartele de care dispun monahul Sava și alții. O analiză detaliată aduce lumină, și diavolul fuge de lumină și de știință (de a ști).
        Eu personal sunt fericit că alături de alții am putut face câteva fapte bune în perioada Sfintelor Paște, la Sinaxa de la Botoșani, ceva concret, prin acele semnături, într-o unitate cu cei ce se luptă incomparabil mai mult decât mine împotriva formelor grave pe care le ia ecumenismul în prezent.
        Acolo s-au lovit mai multe ținte în același timp. Chiar dacă s-a încercat prin problema cipului umbrirea temei antiecumeniste, roadele se vor vedea în timp. Noi nu suntem ca partidele politice care vor o biruință de moment, o strălucire falsă și efemeră, urmată de o catastrofă, ci urmărim o lucrare serioasă, în adevăr, cu rezultate veșnice bineplăcute înaintea lui Dumnezeu.
        Aceste sinaxe se fac în special pe teme ce privesc credința noastră ortodoxă și nu pe teme care să susțină teoriile emise de Orodoxinfo.

  2. ATENTIE. Monahul Sava e din Cipru care e un alt stat. Și tot de pe Wikipedia se poate citi că au fost introduse pașapoartele biometrice începând cu data de 13 decembrie 2010. Și apropo, Cipru e in uniunea europeana deci se poate călătorii și în România cu cartea de identitate de acolo. Apropo, cartea de identitate din Cipru a devenit biometrica cu 24 februarie 2015. Deci lăsați răutatea la o parte. Nu vă mai legați de paiele din ochii altora.

    1. Monahul Sava este din Creta, nu este din Cipru, deci tot ce ati spus despre Cipru este irelevant pentru discutia noastra. Documentati-va inainte de a scrie pe acest site. Si incercati sa pricepeti ca dezvaluirea adevarului despre un om care incearca sa pacaleasca niste bieti naivi nu este rautate, ci o datorie crestina fata de sufletele acestor naivi. Multumimi

  3. Astfel de articole credeam ca gasesc doar pe site-urile lui saccsiv. Nu ma mira ca ati fost apropiati atat de mult timp. Reminiscentele stilulului gazetaresc poate ca dispar mai greu. Doamne ajuta!

  4. Ce se întâmplă daca deținem pașapoartele biometrice? Din pacate nu putem calatori fara ele. Multumesc frumos.

    1. În privința cipurilor din documente- pașapoarte biometrice, carduri de sănătate, etc
      Și în acestă problemă trebuie să existe discernământ.
      Există o viziune apocaliptică exagerată, de tip adventist, împrumutată de unii ortodocși, și care a creeat isterie, tulburare și chiar lipsă de nădejde.
      De aceea cine urmărește cu atenție declarațiile lui IPS Serafim de Pireu, Părintele Theodoros Zisis și Sinaxa Clericilor și Monahilor Antgiecumeniști din Grecia o să observe o viziune echilibrată asupra acestei probleme.
      https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2014/10/07/ips-serafimd-e-pireu-la-manastirea-sfantul-apostol-filip-de-la-adamclisi-intrebari-si-raspunsuri-despre-mantuirea-neortodocsilor-existenta-sau-neexistenta-harului-la-schismatici-si-eretici-si-cipuri/
      Intrebare: Care este viziunea Bisericii Greciei asupra problemei actelor de indentitate cu cip? Având în vedere ca și Parintele Paisie Aghioritul si alti Parinti ne-au spus sa nu le luam.

      Raspunsul Mitropolitului Serafim de Pireu:
      „Există în această temă o problematică dublă.

      Prima este problema libertații care este cea mai scumpa bogație a omului, și a doua este tema eshatologică ce are legatură cu venirea antihristului.

      Trebuie însă să fim foarte atenți și să nu avem încredere în “voci” diferite ci doar în ceea ce Biserica prin episcopi și prin preoți ne dăruieste ca Adevăr, pentru că trebuie să știm că condiția prealabilă fundamentală ca să fim înaintea lui Dumnezeu VINOVAȚI în epoca lui antihrist, este să conlucram cu el și cu organele lui pentru că în Apocalipsa Sfântului Evanghelist Ioan se menționează clar că această incizie 666, toți care o vor lua atunci, o vor lua cu voia lor liberă, și toți care nu o vor lua nu vor avea puterea economică de a cumpăra, nu vor avea drepturi cetățenești, vor fi în afara lumii și a societății.

      Să nu credeți că această incizie (666) se va face în chip magic și ascuns pentru că antihristul-diavolul și organele lui vor participarea în mod conștient la lucrarea lor.

      Prin urmare, ca sa nu vă obosesc, trebuie sa fim foarte atenți la aceste teme, sa nu începem să demonizam totul, dar în același timp sa nu acceptăm totul fără discernământ și libertate. Pentru că există o încercare la nivel mondial de a distruge libertatea oamenilor, de aceea sa avem mare atenție la aceste subiecte. Mulțumesc. ”

      Părintele Theodoros Zisis în conferința de la Mănăstirea Sfântul Apostol Filip de la Adamclisi vorbește despre fobia Apocalipsei( frica de antihrist, frica de sfârșitul lumii) tipică pentru ereticii neoprotestanți și improprie ortodocșilor și despre concluzia sinaxei clericilor și monahilor ortodocși din Grecia – cipul, actele electronice din Grecia nu conțin simbolul lui antihrist. Din punct de vedere al mântuirii cipurile nu pot influența mântuirea omului ci cel mult se poate vorbi de o dorință de îngrădire a libertăților.

      IPS Serafim afirmă că atunci când antihrist- persoana va fi cunoscută, văzuta și anunțată tuturor, cei care vor lua semnul fiarei vor trebui să se lepede în mod conștient de Hristos.

      Semnul fiarei va fi primit în mod conștient după ce în prealabil omul s-a lepădat de Hristos, de Biserică și de Botezul Ortodox. Deci nu există o lepădare magică, inconștientă, fără voia omului, pentru că ar fi fără valoare și nu ar duce la lipsa de mântuire a creștinului ortodox. Pentru că oricum ceilalți pier, nu au parte de mântuire ereticii și păgânii. Fără a ajunge la conștiința omului că face lepădare nu e lepădare. Și comuniștii cereau în temnițe lepădarea conștientă de Hristos.

      Antihristul va fi închinat religios conform Apocalipsei Sfântului Ioan Evanghelistul.

      Asta nu însemnă că sunt pentru instaurarea vreunei forme de control dictatorial- fie ca se face prin cip, etc, sub nici o formă. Sunt împotriva oricărei forme de îngrădire a libertății pe care am primit-o de la Dumnezeu. Nu sunt de acord cu nici o dictatură și sunt împotriva controlului absolut al omului de către regimuri care pot deveni demonice, cum a fost și sistemul comunist- socialist.

      Sunt împotriva societății de tip orwellian și cred că trebuie să fim vigilenți la orice provocare de acest tip, dar nici sa-i trimitem la iad pe toți, din lipsă de discernământ, afirmând aberații de genul că un cip pe buletin însemnă pierderea Harului Tainei Botezului și osânda veșnică. Toate aceste aspecte trebuiesc privite cu dreaptă socoteală, fără verdicte fanatice și extremisme ieftine.

      https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2019/05/08/despre-miscarea-legionara-despre-muzica-rock-si-dezastrul-de-la-colectiv-si-despre-documentele-cu-cip/

    2. Deocamdata in Romania avem optiunea sa nu le luam, acceptand pasapoarte temporare. E mai complicat, trebuie mai mult efort, mai multi bani, dar daca doriti sa nu aveti un pasaport biometric, deocamdata puteti sa faceti acest lucru.
      Eu intentionez sa dau statul in judecata pentru a-l obliga sa prelungeasca valabilitatea pasapoartelor nebiometrice la termenul celor biometrice, sa nu trebuiasca sa mergem anual sa il innoim. Acest lucru va mai dura poate ani. Pana atunci, eu circul unde se poate fara pasaport biometric.
      Ce se intampla? Daca il luati, intrati intr-un sistem de supraveghere care va poate afecta intimitatea vietii personale si chiar siguranta acestor date, fiind recunoscut faptul ca orice hacker poate sa sparga acel cip oricand.
      De asemenea, consecinta spirituala a acceptarii este ca ar putea sa va toceasca rezistenta fata de sistem si sa va determine sa acceptati si alte astfel de tehnologii, care vor culmina la un moment dat cu pecetluirea lui antihrist. Dar aceasta depinde de taria spirituala a fiecaruia.

    3. Dacă ne întrebati pe noi daca se cuvine sa le luam sau nu, eu va raspund doar atat, cu raspunsul părintelui Arsenie Papacioc: „Mihai-Silviu Chirilă nu ia acte biometrice”. Atat.
      Fara a condamna pe cel care le ia, fara a face afirmatii teologice periculoase legate de starea de har a celui care le are sau nu. Cred ca acesta ar trebui sa fie standardul dupa care se duce aceasta lupta.

  5. 1 – La ce le ajută celor din gruparea Sava – Ciprian conferințele anti-cip dacă ei deja sunt căzuți din Biserică, sunt pecetluiți cu pecetea schismei?
    2 – Cum se face că atât această grupare cât și Ortodoxinfo, parcă înțeleși, s-au axat imediat după Sinaxa de la Botoșani, pe tema actelor electronice vrând parcă să abată atenția de la ce s-a realizat acolo în planul luptei antiecumeniste?
    3 – Pe viitor, părerea mea ar fi ca problema actelor electronice să fie pusă pe locul doi, pe primul loc să fie tema antiecumenistă, de apărare a dreptei credințe de orice fel de cădere.
    4 – Tema actelor electronice să fie analizată științific (adusă la zi într-un mod foarte documentat), iar apoi teologic.
    5 – Părerile unor personalități sau a unor sfinți în ce privește actelor electronice nu trebuie absolutizate. Ele, sau sunt prea vagi sau nu se confirmă în realitate (sub nicio formă nu negăm sfințenia lor).
    Nu tot ceea ce au proorocit unii sfinți s-a și întâmplat.
    Este diferență între sfinții obișnuiți și prooroci.
    Primeaza Sfânta Scriptură și în mod egal Sfintele Sinoade.
    Sfântul Iustin Pârvu în legătura cu cipul spunea că asta e părerea lui, dacă are cineva altă părere , …
    Sfântul Paisie pare să fie contrazis de Sfântul Porfirie, etc.
    Ei au spus-o în primul rând dintr-o grijă pentru a nu se ajunge mai înainte de vreme la cădere.
    Dumnezeu își rezervă dreptul de a lucra într-un mod neașteptat și minunat încât și sfinții să fie mirați.
    Dar în linii marii vedem încotro se îndreaptă lucrurile.

  6. Despre Mișcarea Legionară, despre muzica Rock și dezastrul de la Colectiv și despre documentele cu cip

    În privința cipurilor din documente- pașapoarte biometrice, carduri de sănătate, etc
    Și în acestă problemă trebuie să existe discernământ.
    Există o viziune apocaliptică exagerată, de tip adventist, împrumutată de unii ortodocși, și care a creeat isterie, tulburare și chiar lipsă de nădejde.
    De aceea cine urmărește cu atenție declarațiile lui IPS Serafim de Pireu, Părintele Theodoros Zisis și Sinaxa Clericilor și Monahilor Antgiecumeniști din Grecia o să observe o viziune echilibrată asupra acestei probleme.
    https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2014/10/07/ips-serafimd-e-pireu-la-manastirea-sfantul-apostol-filip-de-la-adamclisi-intrebari-si-raspunsuri-despre-mantuirea-neortodocsilor-existenta-sau-neexistenta-harului-la-schismatici-si-eretici-si-cipuri/
    Intrebare: Care este viziunea Bisericii Greciei asupra problemei actelor de indentitate cu cip? Având în vedere ca și Parintele Paisie Aghioritul si alti Parinti ne-au spus sa nu le luam.

    Raspunsul Mitropolitului Serafim de Pireu:
    „Există în această temă o problematică dublă.

    Prima este problema libertații care este cea mai scumpa bogație a omului, și a doua este tema eshatologică ce are legatură cu venirea antihristului.

    Trebuie însă să fim foarte atenți și să nu avem încredere în “voci” diferite ci doar în ceea ce Biserica prin episcopi și prin preoți ne dăruieste ca Adevăr, pentru că trebuie să știm că condiția prealabilă fundamentală ca să fim înaintea lui Dumnezeu VINOVAȚI în epoca lui antihrist, este să conlucram cu el și cu organele lui pentru că în Apocalipsa Sfântului Evanghelist Ioan se menționează clar că această incizie 666, toți care o vor lua atunci, o vor lua cu voia lor liberă, și toți care nu o vor lua nu vor avea puterea economică de a cumpăra, nu vor avea drepturi cetățenești, vor fi în afara lumii și a societății.

    Să nu credeți că această incizie (666) se va face în chip magic și ascuns pentru că antihristul-diavolul și organele lui vor participarea în mod conștient la lucrarea lor.

    Prin urmare, ca sa nu vă obosesc, trebuie sa fim foarte atenți la aceste teme, sa nu începem să demonizam totul, dar în același timp sa nu acceptăm totul fără discernământ și libertate. Pentru că există o încercare la nivel mondial de a distruge libertatea oamenilor, de aceea sa avem mare atenție la aceste subiecte. Mulțumesc. ”

    Părintele Theodoros Zisis în conferința de la Mănăstirea Sfântul Apostol Filip de la Adamclisi vorbește despre fobia Apocalipsei( frica de antihrist, frica de sfârșitul lumii) tipică pentru ereticii neoprotestanți și improprie ortodocșilor și despre concluzia sinaxei clericilor și monahilor ortodocși din Grecia – cipul, actele electronice din Grecia nu conțin simbolul lui antihrist. Din punct de vedere al mântuirii cipurile nu pot influența mântuirea omului ci cel mult se poate vorbi de o dorință de îngrădire a libertăților.

    IPS Serafim afirmă că atunci când antihrist- persoana va fi cunoscută, văzuta și anunțată tuturor, cei care vor lua semnul fiarei vor trebui să se lepede în mod conștient de Hristos.

    Semnul fiarei va fi primit în mod conștient după ce în prealabil omul s-a lepădat de Hristos, de Biserică și de Botezul Ortodox. Deci nu există o lepădare magică, inconștientă, fără voia omului, pentru că ar fi fără valoare și nu ar duce la lipsa de mântuire a creștinului ortodox. Pentru că oricum ceilalți pier, nu au parte de mântuire ereticii și păgânii. Fără a ajunge la conștiința omului că face lepădare nu e lepădare. Și comuniștii cereau în temnițe lepădarea conștientă de Hristos.

    Antihristul va fi închinat religios conform Apocalipsei Sfântului Ioan Evanghelistul.

    Asta nu însemnă că sunt pentru instaurarea vreunei forme de control dictatorial- fie ca se face prin cip, etc, sub nici o formă. Sunt împotriva oricărei forme de îngrădire a libertății pe care am primit-o de la Dumnezeu. Nu sunt de acord cu nici o dictatură și sunt împotriva controlului absolut al omului de către regimuri care pot deveni demonice, cum a fost și sistemul comunist- socialist.

    Sunt împotriva societății de tip orwellian și cred că trebuie să fim vigilenți la orice provocare de acest tip, dar nici sa-i trimitem la iad pe toți, din lipsă de discernământ, afirmând aberații de genul că un cip pe buletin însemnă pierderea Harului Tainei Botezului și osânda veșnică. Toate aceste aspecte trebuiesc privite cu dreaptă socoteală, fără verdicte fanatice și extremisme ieftine.

    https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2019/05/08/despre-miscarea-legionara-despre-muzica-rock-si-dezastrul-de-la-colectiv-si-despre-documentele-cu-cip/

  7. S-ar putea ca cei din Grecia să aibă o atitudine prea relaxantă în ce privește documentele electronice.
    Noi dacă mai putem, să avem o atitudine mai dură, poate putem forța statul la unele libertăți.
    Oamenilor dacă le dai dezlegare prea tare, mulți o iau prea ușor și ajung imediat și la implanturile cu cipuri.

    1. Noi nu promovam ideea ca nu este nicio problema sa ai acte biometrice. Este o problema, macar si sub aspectul ingradirii libertatii. Grecii insista asupra aspectelor teologice care trebuie bine stabilite pentru a nu se cadea in aceeasi schisma ca si schisma creata cu ocazia luptei contra ecumenismului. In timp ce incercam sa nu cadem sub aspect teologic, ne aparam sub aspect juridic atat cat se poate apara si continuam sa refuzam acele acte, fara a face insa jocuri asa cum a facut duminica la Bucuresti monahul Sava (Cipiotul).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)