Episcop-vicar Varlaam Ploieșteanu: ecumenism, filopapism și serghianism într-o singură imagine

Cuvintele sunt de prisos. Episcopul-vicar Varlaam Ploieșteanu, cu botnița noii ordini mondiale cuminte în mână, participă la dezvelirea unui bust al Papei eretic Francisc la București, în amintirea vizitei ecumeniste, desfășurate sub sloganul „Să mergem împreună!”, evident pe calea ecumenistă a iadului.

Pe bustul papei numele țării noastre este trecut Dacoromania, în loc de numele oficial al țării. Dacoromania este în esență un concept de sorginte papistă, promovat în țara noastră de Școala Ardeleană a uniaților, așa că nu miră soluția aleasă de reprezentanții romano-catolici pentru denumirea țării noastre. Nu îmi închipui că papa e expert în istorie românească, e mai de bun-simț să credem că denumirea a fost aleasă în România de către adepții săi, cu un mesaj foarte precis.

„Romania” era denumirea Imperiului Bizantin și a teritoriilor sale europene (în Turcia partea europeană a statului se numește și azi Rumelia, iar în epoca otomană denumea partea balcanică a Imperiului, locuit de ortodocși).

„Dacoromania” este un concept care se bazează pe opinia istorică despre existența unei colaborări strânse între daci și romani după cucerirea traiană, o realitate care, dacă ar fi existat, ar fi fost unicat în istoria romană, în care țările cucerite au suportat cu greu dominația Romei.

Relațiile dintre daci și romani sunt descrise de scriitori laici și bisericești și le poate citi oricine știe un pic de carte. Există dovezi istorice ale unor revolte teribile ale dacilor în a doua parte a secolului al II-lea și chiar în secolul al III-lea.

Simbioza dintre cele două popoare, survenită imediat după cucerirea părții din Dacia care a intrat în imperiu, și romanizarea benevolă chiar și a dacilor liberi pentru romanii din provincia cucerită nu au o bază istorică serioasă, însă creează o poveste pe care oameni ca papa actual și patriarhul român o pot folosi pentru a-i aduce pe români „la pristolul de la Roma” cu aceleași argumente pe care le-au prezentat uniații la Viena și Roma pentru a-și justifica ei existența!

„Dacoromania” este conceptul impus de către Școala Ardeleană pentru a crea o etnologie românească menită a legitima apostazia uniată prin „sinteza” tradiției ortodoxe cu descendența „latină”, neglijând aproape complet elementul dacic, care de fapt este cel ce a supraviețuit până astăzi și este poporul român pe care l-a vizitat Sfântul Andrei, care s-a născut și a rămas mereu în dreapta credință.

Conceptul are și avantajul pentru papistași și filopapiști că-i rupe pe români de Romania bizantină, ai cărei urmași sunt de drept, și îi leagă de latinismul papist.

Dacă vrem să reaprindem discuția existentă în secolul al XIX-lea, deși nu văd la ce ar mai folosi acum, putem să discutăm de două variante care să țină seama de elementul etnic și de cel religios: fie numim țara noastră Dacia, cum au vrut să o numească pașoptiștii (vezi „Dacia literară” etc.), pentru că e Dacia, fie o numim cum e deja numită, România, pentru a arăta că suntem „Bizanțul de după Bizanț”, moștenitorii spirituali ai împărăției ortodoxe de origine daco-getică, desigur cu influențe romane, slave, turcice etc.

Lăsând la o parte însă aceste considerații instorice, care nu au o relevanță prea mare în contextul discuției noastre, trebuie spus că participarea episcopului Varlaam la acest eveniment ne arată că Patriarhia Română, ierarhii ortodocși, nu au priceput absolut nimic din bătaia lui Dumnezeu din ultimele luni, când Biserica Ortodoxă Română a fost aproape desființată.

Restricționarea accesului în biserici, mustrarea lui Dumnezeu pentru acceptarea ereziei ecumeniste a ierarhiei

Nu au priceput în primul rând că preasfințiile lor/înaltpreasfințiile lor/preafericirea sa sunt direct vinovați de această certare pe care Dumnezeu a adus-o Bisericii, pentru îmbrățișarea ereziei ereziilor ecumenismul.

Închiderea bisericilor a fost introdusă în ordonanțele militare de către asociația secularistului anticreștin Emil Moise

Departe de a se pocăi pentru acest cumplit păcat, ierarhii români l-au împlinit în perioada Covidului (cu o singură excepție), manifestând unui serghianism uluitor, prin acceptarea fără crâcnire a batjocoririi Bisericii de către un grup ateist, care a parazitat efectiv statul și a închis Biserica, iar când s-au milostivit să le redea românilor dreptul inalienabil care era oricum al lor, le-au permis să se întoarcă în biserici, însă cu botnițele simbolizând ascultarea față de noua ordine mondială, de felul celei din mâna episcopului Varlaam.

Institutul Național de Sănătate Publică nu a prezentat nicio probă concretă că Împărtășania ortodoxă ar putea contamina cu COVID

Culmea iresponsabilității ierarhiei BOR este mesajul pe care episcopul Varlaam l-a transmis cu acea ocazie, reprodus de către presă:

Episcopul vicar patriarhal Varlaam Ploieşteanul a transmis mesajul Patriarhului BOR, Daniel, în care acesta elogiază vizita Papei Ioan Paul al II-lea în România cu două decenii înainte, precum şi pelerinajul Sanctităţii Sale Papei Francisc la noua catedrală ortodoxă, caracterizându-le drept „expresii solemne ale cooperării practice” dintre cele două Biserici şi „semne de speranţă pentru viitor” în ceea ce priveşte „misiunea comună în societatea contemporană atât de profund marcată de secularizare şi individualism”.

Pentru patriarhul român papistașii sunt Biserică, iar vizita papei predispune la misiune comună în societatea contemporană și e un semn de speranță pentru viitor. Pentru aceste cuvinte, într-o vreme bună a Bisericii, patriarhul Daniel ar fi caterisit. În societatea noastră preafericirea sa este considerat un geniu și un „salvator” al Bisericii!!! Mai e ceva de spus? Nu.

Patriarhul Daniel va rămâne în istorie ca PATRIARHUL CARE A ÎNCHIS BISERICILE DE SFINTELE PAȘTI de frica necredincioșilor

Despre faptul ca episcopul-vicar patriarhal a participat și la rugaciunea papistașă de „sfințire” a monumentului nici nu mai are rost să mai vorbim, pentru ca deja ne-a spus mitropolitul eretic al Ardealului ca acestea sunt „relații între Biserici”, pe care noi, ignoranții și „schismaticii”, nu avem cum să le pricepem.

Mitropolitul Laurențiu Streza îl proclamă nevinovat pe episcopul Sofronie de participarea și pomenirea sa la o slujbă greco-catolică

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

10 comentarii la “Episcop-vicar Varlaam Ploieșteanu: ecumenism, filopapism și serghianism într-o singură imagine

  1. Bun articol, da!
    Să-i fie rușine episcopului vicar Varlaam Ploieșteanul!
    Și numai ideea de statuie făcută pt un mirean în viață se cuvenea să-l țină acasă. Cu cât mai mult bustul unui ereziarh! Of! 😢

    1. Din pacate, nu au priceput nimic din certarea pe care le-a facut-o Dumnezeu. Cugetele lor sunt impietrite, sunt straini cu totul de Biserica lui Hristos, sunt adevarati lupi in piei de oaie.

  2. Dacă ești ortodox, simți că pică cerul pe tine când vezi o asemenea imagine! Un ierarh ortodox acceptând tacit zeificarea papei!!!

    De ce trebuie să i se acorde papei astfel de cinstire? Nu are destulă mândrie? I se mai face și statuie, în viață fiind? Cum poate fi de acord cu așa ceva un ortodox care știe că, pentru mândrie, nici pe îngeri nu i-a iertat Dumnezeu? Apoi, pe cine reprezintă acea statuie? Pe dușmanul lui Hristos!

    Ferește-ne, Doamne, de ispite peste puterile noastre!

  3. Doamne ajuta! Domnule Silviu Chirila puteți sa-mi spuneți va rog frumos dacă aveți informații cu privire la călătoriile în Ucraina? As dori sa merg la Mănăstirea Banceni și doresc sa știu dacă se poate călătorii în Ucraina și dacă da în ce conditii (având în vedere minciuna cu covid 19). Mulțumesc frumos.

    1. Nu stiu nimic despre Ucraina, dar cred ca nu e un moment potrivit sa calatoriti, se fac sigur termoscanari pe la granite, cine stie ce alte proceduri.
      In rest, in conditii normale, va trebuie pasaport nebiometric si atat.

  4. Silviu,

    Degeaba il faci ecumenist, filopapist si serghianist pe acest eretic daca tu sustii ca el se mai afla in Biserica. El tot ce stie face prin astfel de actiuni, adica incearca sa distruga Biserica. Nu va reusi. Asta pentru simplul motiv ca se afla in afara Ei.

    1. In afara ei va fi in momentul in care va fi scos in afara ei de catre o decizie de caterisire a unui sinod valid ortodox. Daca nu ar fi asa, atunci hotararile sinodale nu ar avea nicio valoare.
      In acest moment, acest episcop inca mai are timp sa se pocaiasca si sa isi revina. Nu ar fi primul din istorie care o face.
      El este ratacit si nu trebuie urmat de nimeni, asa cum nu trebuie urmati nici cei de aceeasi teapa cu el, dar in afara Bisericii sunt doar dupa ce Biserica ii scoate in afara sa, prin caterisiri si anateme. Daca nu ma credeti, cititi istoria Bisericii si vedeti cat timp i-a lasat Biserica pe apuseni pana cand i-a scos din comuniune, cu speranta ca se vor indrepta, si doar dupa ce nu s-au indreptat i-a taiat de la trupul sau. Asta e duhul Bisericii, interpretarile dumneavoastra sunt niste porniri patimase pe care le justificati cu texte canonice pe care le interpretati in duh sectar.
      Daca mergem pe ideea dumneavoastra stilista, atunci Biserica Ortodoxa Romana sunteti doar dumneavoastra si poate un adept doi ai ideilor dumneavoastra.
      Asa ceva nu este in duhul ortodox, din pacate.

    2. Domnule Leontescu, iertati-ma, revin cu o intrebare: Ce expertiza teologica aveti pentru a va pronunta cu atat aplomb in niste probleme pe care si teologi mari, ca profesorul Zisis, le abordeaza cu frica si cu cutremur? Aveti macar un seminar teologic, o facultate facuta la FF sau ceva care sa va fi invatat cat de cat alfabetul teologiei, sau operati cu impresia luterana Quot capita tot sensus (Cate minti, atatea intelesuri)?
      Iertati-mi curiozitatea, dar nu am putut sa nu observ ca cu acelasi aplomb va manifestati prin dogmatica, prin astrologie, prin cosmologie. Pareti un adevarat Pico della Mirandola al vremurilor noastre.
      Sunteti?

  5. Ce am mai putea adăuga acum la sfârşitul carierei acestui fost arhiereu BOR, devenit filopapistaş convins, pseudo-episcopul Varlaam Ploieșteanul, care a părăsit ruşinos, dar zâmbitor, Sfânta Ortodoxie, precum colegul său de breaslă Sofronie, acum episcop al greco-catolicilor, prin participarea la dezvelirea bustului ereticului papă Francisc, ridicat cu aprobarea slugilor atee ale statului antihristic, în capitala țării?
    În care zi a avut loc ereticul şi nefastul eveniment ?În chiar ziua împlinirii a 7 ani de la naşterea la cer a Cuviosului Părinte Justin Pârvu şi a aniversării a 4 ani de la Marea Înşelare de la Kolymbari Creta.
    Zâmbetele celor doi ierarhi apostați, Varlaam şi Sofronie, s-au adresat mereu, cu precădere poporului dreptcredincios prostit, amețit de cuvintele lor, abili învățăcei ai manipulării pleromei ortodoxe, care au demonstrat de-a lungul întregii lor cariere de arhierei ai BOR, că sunt lupii cei hulpavi care sfâşie oile, risipind turma încredințată spre păstorire de către Marele Arhiereu.

    Marea Înşelare de la Creta 2016, unde arhiereii in corpore sub conducerea pseudo patriarhului BOR au semnat adeziunea lor la sfâşierea Cămăşii lui Hristos, a fost lăsată să se întâmple de către Domnul Milei, pentru trezirea conştiințelor ortodoxe din fumul amăgitor al ereziei sataniceşti, în care au fost împinse de către însăşi arhiereii aflați la cârma BOR. Mângâietorul înconjurat de Voievozii Arhanghelilor a vestit tuturor trezirea din somnul cel de moarte.
    Toți L-au auzit, dar pleroma aflată în ascultare de arhiereii apostați, a preferat sa ignore soapta dulce a Mângâietorului, asa cum mâine se va încolona disciplinată, cuminte, să primească pecetea Antihristului.
    Noi ne-am trezit la Mărturisire! AVVA PARINTE!
    Slavă lui Dumnezeu pentru toate!
    Un comentariu anonim la Evanghelia după Matei, ne edifică minunat ce înseamnă Mărturisirea credinței ortodoxe, nu numai în inimă, ci public înaintea tuturor, fără teamă de consecințe, oricare ar fi acestea:

    *„Hristos nu spune tot cel ce va mărturisi pentru mine în inima sa, ci înaintea altora. Cel ce nu-L mărturisește și înaintea altora, nu are niciun folos să creadă în Hristos doar în inima sa. Căci este imposibil ca cel ce se leapădă cu buzele sale să creadă în inima sa. Mărturisirea este rodul credinței. Atât timp cât o rădăcină este vie, trebuie să facă ramuri sau frunze,iar dacă nu o face, știm fără-ndoială că rădăcina este putredă în pământ.
    În același fel, atât timp cât credința inimii este sănătoasă, sădește continuu semințele mărturisirii cu buzele. Dar, dacă buzele nu mărturisesc, trebuie să cunoști că, fără îndoială, credința inimii a început să putrezească. Apostolul spune: căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire (Rom. 10, 10).
    Astfel, mărturisirea cu buzele nu valorează nimic fără credința inimii, cum nici credința inimii nu valorează nimic fără mărturia buzelor.
    Dacă ție-ți este de folos să crezi cu inima, dar fără să mărturisești și-naintea altora, va fi de folos și necredincioșilor să mărturisească pe Hristos cu fățărnicie, deși nu cred în inima lor? Dacă nu folosește unui necredincios să mărturisească fără a avea credință, în același fel, nu-ți va folosi nici ție să crezi fără să mărturisești.”

    Varlaam Merticariu, pseudoepiscop vicar patriarhal BOR, a fost ales în această înaltă funcție de slujitor al Împăratului Hristos, anume aceea de Episcop Vicar Patriarhal cu titulatura Ploieșteanul, în ziua de 28 octombrie2009, de Sfântul Sinod al BOR, în chiar ziua aniversării zilei sale de naștere.
    Pregatirea sa ca ecumenist de frunte, cu rol de propagandist asiduu la catedra de agitație şi propagandă a Patriarhiei BOR, a început cu aproape 30 de ani în urmă, în Octombrie 1991 – mai 1992 , când a participat la Cursurile de specializare la Institutul Ecumenic de la Bossey, Geneva; urmând apoi în aprilie – iunie 2004, stagiu de specializare la St. Steven’s College, Anglia , pentru ca apoi să predea și să răspândească cu capul descoperit erezia la Universitatea Catolică din Louvain în cadrul Programului LLP-ERASMUS 2008/2009.
    Deosebit de activ în cadrul Octavei de Rugăciune pentru Unitatea Creştinilor, îl întâlnim in 25 ianuarie 2011, rugându-se cu papistașii în Catedrala romano-catolică „Sf. Iosif”din București, omagiind un „sfânt” maghiar catolic, în 2017, la o expoziţie la Muzeul Naţional de Istorie a României din Bucureşti, „Felix Terra” (Fericit este acest pământ!) organizată de Episcopia Romano-Catolică.
    Neobosit militant al unirii cu papistașii îl reîntâlnim aproape în fiecare an prezent la ”Săptămâna de rugăciune pentru unitatea creștinilor”alături de prietenii săi în locul preferat de rugăciune. Astfel joi, 18 ianuarie 2018, participă la celebrarea liturgică la catedrala Sf. Iosif din București, unde ține cuvântul de învățătură, iar în 24 ianuarie 2019, predică tot acolo, an în care prima întâlnire cu ereticii din cadrul săptămânii de rugăciune a avut loc la Catedrala Patriarhiei BOR.
    Gestul său de a celebra inaugurarea statuii ereticului papă Francisc, este umilitor și înjositor, în faţa dreptcredincioşilor români, dar și a întregii lumi ortodoxe, de care nu-i pasă, un gest care întregeşte şi dovedeşte apostazia de la Ortodoxie, căderea sub afurisire, caterisire şi anatematizare.
    Nesancționarea sa de către reprezentanții clerului monahal şi laic din BOR, de către aşa -zişii zeloşi ai credinței ortodoxe îngrijorați de închiderea bisericilor, şi lingurița de împărtăşanie, denotă acceptarea tacită a acestei erezii , comuniunea in cuget şi simțiri cu erezia episcopului apostat Sofronie.

    Numai este timp pentru analize și lamentări, pentru predici și cuvinte amăgitoare, prin care arhieria apostată încearcă din răsputeri să adoarmă pleroma, îndepărtând-o de la adevărata Mărturisire și îngrădirea de erezie.
    Totul se întâmplă cu o viteză amețitoare, de aceea stăm de veghe în stare de trezvie necontenită, semnalăm una după alta ereziile în care se adâncește pseudoarhieria BOR, pentru ca măcar un frate al nostru întru Hristos, să audă și să se trezească din înșelare și rătăcire.

    *Autor necunoscut, Opere incomplete la Matei, Omilia 25, traducere pentru Doxologia.ro de Lucian Filip

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)