Victorie definitivă a Parohiei Schit Orășeni împotriva MMB în dosarul ordonanței președințiale de evacuare

Liniștea coboară încetul cu încetul în sufletul greu încercat al credincioșilor de la Orășeni și al parohului lor, pe măsură ce justiția își face datoria și respinge ca neîntemeiate acțiunile prin care Mitropolia Moldovei și Bucovinei încearcă să îl scoată cu forța din parohie pe preotul mărturisitor Ioan Ungureanu.
Tribunalul Suceava a respins apelul la sentința Judecătoriei Suceava, prin care se hotărâse că ordonanța președințială de evacuare a preotului este inadmisibilă.
Așteptăm ca presa națională și locală să își facă datoria de a prezenta victoria părintelui Ioan cu aceeași tragere de inimă cu care a prezentat scandalurile create de MMB în parohia Schit Orășeni.

Tribunalul Suceava a decis astăzi, 13 august 2019, respingerea ca neîntemeiat a apelului făcut de Mitropolia Moldovei și Bucovinei, prin care se contesta sentința dată pe 7 iunie 2019 de către Judecătoria Suceava, de respingere a cererii de ordonanță președințială de evacuare a părintelui Ioan Ungureanu ca inadmisibilă.

Parohia Orășeni câștigă un nou proces intentat de mitropolitul ecumenist Teofan

Decizia pronunțată de către Tribunalul Suceava este definitivă, nemaiputând fi atacată în alt nivel de jurisdicție. Pe rolul Tribunalului Suceava se află și apelul MMB contra deciziei Judecătoriei Suceava de respingere a cererii de evacuare de urgență a părintelui Ioan din 12 martie 2019.

Victorie uriașă pentru Schitul Orășeni: Judecătoria Suceava respinge cererea de evacuare formulată de MMB

Dacă apelul respectiv va fi respins ca și cel de astăzi, MMB va pierde definitiv toate acțiunile de evacuare în procedură de urgență a preotului Ioan Ungureanu din parohia sa.

Victoria parohiei Schit Orășeni are un răsunet național, întrucât Parohia Schit Orășeni este la ora actuală singura parohie ortodoxă din Patriarhia Română în care preotul și credincioșii au respins hotărârile sinodului ecumenist din Creta din 2016, au întrerupt pomenirea ierarhului, necăzând în același timp în vreo rătăcire schismatică.

În efortul său de apărare a mitropolitului ecumenist Teofan, MMB a recurs la toate mijloacele imaginabile pentru a înfrânge rezistența credincioșilor și a preotului din Orășeni. Faptul că parohia rezistă și începe să câștige proces după proces în justiție demonstrează că Dumnezeu luptă alături de acești oameni, într-o luptă în care nimeni nu dădea vreun sorț de izbândă micii comunități care înfruntă întregul Goliat ecumenist național și nu numai.

Această a treia victorie și faptul că Dumnezeu luptă alături de poporul de la Orășeni arată oricui că lupta preotului Ioan Ungureanu contra ecumenismului este dreaptă, pentru că ecumenismul este erezie, iar mitropolitul Teofan este părtaș la această erezie, fiind, în același timp, și purtată corect, deoarece preotul și credincioșii sfinției sale nu au căzut în diverse rătăciri schismatice, așa cum s-a întâmplat cu unii care au început această luptă corect și s-au pierdut pe parcurs, ci au rămas în grupul celor care mărturisesc corect, patristic și echilibrat contra ereziei.

Bucuria întâlnirii în Duh și Adevăr: Hramul Schimbării la Față a Domnului în Parohia Schit Orășeni

Parohia Schit Orășeni rămâne în acest moment singurul punct de rezistență antiecumenistă în Moldova, după dispariția celorlalți care au fost implicați în această luptă în ultimii ani și care la începutul acestui an au părăsit complet scena luptei antiecumeniste, fiind și una dintre cetățile Ortodoxiei din lumea ortodoxă, cum o descria părintele Teodor Zisis în cadrul Sinaxei interortodoxe de la Botoșani, din 1 mai 2019.

În aceste condiții, cei ce au fost opriți de duhovnicii lor nepomenitori să mai participe la slujbe la Orășeni din diverse motive neserioase ar trebui să înceapă să se întrebe dacă nu cumva sunt opriți de duhovnicii lor să meargă să se întâlnească în biserica din Orășeni cu Dumnezeu, unde se duce lupta antiecumenistă cu adevărat, iar Dumnezeu, Preasfânta Născătoare de Dumnezeu, sfinții ocrotitori Sila, Paisie și Natan luptă alături de preotul paroh și de inimoșii răzeși ai satului împotriva acestei erezii cumplite?

Preoților cu cuget ortodox, care încă nu au întrerupt pomenirea, victoria de astăzi le arată că se poate să câștigi în fața mamutului ecumenist atunci când lupți corect și Dumnezeu luptă alături de tine. Victoria de la Orășeni e un îndemn pentru aceștia să nu aștepte ca papa să vină să slujească direct cu ei în parohii pentru a întrerupe pomenirea ierarhilor ecumeniști sau măcar pentru a lua atitudine public cu curaj contra ereziei, pentru că dacă așteaptă asemenea moment va fi prea târziu pentru mântuirea sufletelor lor.

Le rămâne și celor care, instigați de MMB, sperau astăzi într-o victorie a ecumenismului în satul lor, să își dea răspuns la întrebarea: Cum putea cineva să își închipuie că Dumnezeu va da victoria celor care în urmă cu câteva zile batjocoreau marele praznic al Schimbării la Față a Domnului și Postul Adormirii Maicii Domnului cu mici, bere și muzică de petrecere?

Mici, bere și muzică de hramul Schimbării la Față pentru grupul ecumenist al MMB din Orășeni

 

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

  1. Slava lui Dumnezeu pentru toate ! Maica Domnului, prin icoana Sa „Eu sunt cu voi si nimeni impotriva voastra” ne-a daruit aceasta victorie, iar Sfantul Cuvios Sila, ocrotitorul nostru, a insemnat aceasta biruinta prin puterea sa !

  2. Chirila in marea lui smerenie se vede doar pe sine si cei apropiati lui singurii antiecumenisti din tara.Mai usor cu afirmatiile astea ca mai suntem destui care ne-am ingradit de erezia ecumenista.

    1. Domnule Malos, aratati acest lucru. Dumneavoastra v-ati ingradit de Biserica Ortodoxa Romana, nu de erezie, si v-ati facut o secta, asta e realitatea. Unde sunt cei care s-au ingradit impreuna cu noi de ecumenism?
      Cu cine se lupta ei? Cu ecumenismul sau cu noi, asa cum faceti dumneavoastra, instigat de cei ce stau in spatele ucenicilor si clevetesc, dar in lupta reala sunt inexistenti? Pentru ce fac ei „sinaxe” ultrasecrete, ce au de ascuns? Noi luptam in vazul intregii lumi? Ai dumneavoastra de ce se ascund?
      Faceti dovada ca sunteti in aceasta lupta, domnule Malos. Atitudinea dumneavoastra obraznica denota cel mult o mare frustrare si invidie, nicidecum o responsabilitate crestina.
      Realitatea dura e ca singurii antiecumenisti din tara sunt cei care s-au ingradit de erezie, dar nu au cazut in schisma, care au pastrat calea corecta, care stiu sa nu iasa din granitele permise ale canonului 15. Respectam si pe cei ce lupta activ contra ecumenismului chiar daca nu s-au ingradit, dar lupta lor trebuie dusa pana la capat si trebuie sa fie mai clara si mai vocala.
      Ceilalti care s-au ingradit de ecumenism dar au acuzat de erezie pe toti ceilalti sunt schismatici. Punct. Are legatura cu datoria de a spune adevarul, nu are legatura nici cu Chirila, nici cu marea lui smerenie, ci cu obligatia de a trage un semn de alarma.
      Inca o data va intreb: cine va instiga sa faceti asta? Parintele Antim v-a binecuvantat sa faceti asta? Ceea ce scrieti aici reflecta si atitudinea parintelui Antim, cei care a spus ca la parintele Ioan nu se poate merge, pentru ca este eretic?
      Daca parintele Ioan este eretic, cum se face ca Dumnezeu este alaturi de el?
      Aveti vreun raspuns la aceasta sau doar observatii ireverentioase?
      La ce foloseste ingradirea dumneavoastra de erezie, daca ati disparut, v-ati facut altare (in sensul canonului 31 apostolic, v-ati facut altare, case de adunare, nu locasuri de inchinare temporare, pana cand trece erezia, v-ati facut case de adunare in care v-ati pregatit sa ramaneti la nesfarsit, deoarece v-ati incheiat socotelile cu Biserica stramoseasca, unde ati mai vazut asa ceva la Sfintii Parinti?).
      Ingradirea de erezie este un mijloc de lupta, nu un scop in sine, prin aceasta trebuie sa facem presiuni asupra ierarhiei sa cedeze si sa revina la Ortodoxie. Nu sa ne facem o „biserica” paralela, o parasinagoga, in care sa traim cu fantezia ca suntem singurii ortodocsi ramasi pe lume. Aceasta e o idee de la demoni, rod al unei mandrii nesabuite.

  3. Slavă lui Dumnezeu pt toate! Ne bucură că dorinta Lui este ca cetatea să rămână în duhul dreptei credințe, ca model pentru celelalte cetăți! Fie voia Domnului! 🙏

  4. Cu doua zile inainte de Marele Praznic al Adormirii Preacuratei, Stăpâna de-Dumnezeu-Născătoare si Pururea Fecioara Maria, o bucurie mare ne-a inundat sufletele si inima!
    Victoria Parintelui Ioan Ungureanu, impreuna cu turma sa binecuvantata, impotriva ecumenistei MMB condusa de Mitropolitul Teofan, cel iubitor de eretici si pagani, dansator cu evreii in sinagoga si frate iubit al ereticului papa Francisc, care prin voia Domnului Hristos mai ocupa inca tronul arhieresc, dovedeste tuturor, ca cu noi este Dumnezeu!
    „Căci mai vrednic de laudă este un război decât o pace care desparte de Dumnezeu” – spune Sfântul Grigorie Teologul.
    Continuam sa luptam intariti de aceasta victorie impotriva satanicului ecumenism, rămânem înlăuntrul Bisericii noastre, vom protesta in continuare cu durere, vom plânge, ne vom ruga cu dor imens – dar înlăuntrul Bisericii.
    Si-au dorit prigonitorii nostri sa ajungem in ratacire si inselare, sa ne indepartam de Biserica, cazand in erezie, dar acest lucru nu s-a intamplat oricate ispite am avut de infruntat.
    Nu ne-am alipit de reactiile zelotiste zis, de apărare a credinţei ale schismaticilor acrivisti, multumita Preotilor lui Hristos nepomenitori, semnatari ai Rezolutiei de la Botosani si domnului teolog Mihai Silviu Chirila, care ne-au ajutat pe noi, mirenii ingraditi de erezie, sa avem o poziţie, numai în duhul păcii şi al Adevărului, una bineplăcută lui Dumnezeu.
    Marturisitorii Ortodoxiei din Schitul Oraseni, in frunte cu aprigul luptator antiecumenist, Parintele Ioan cel iubitor de Hristos, s-au invrednicit de harisma, pe care o primesc doar cei curati la suflet.
    Ne inclinam, Cinstite Parinte Ioan in fata Sfintiei Voastre, a vrednicilor dreptcredinciosi din turma pe care o pastoriti cu intelepciune si minte luminata!
    Slava lui Dumnezeu pentru toate!
    Urmam ca si pana acum sfatul Sfantului Isaac Sirul, care zice:
    „Veştejeşte prin puterea virtuţilor tale pe cei ce împotrivă îţi dogmatisesc, şi nu prin puterea înduplecătoare a cuvintelor tale. Şi cu blândeţea şi cu alinarea buzelor tale astupă gura şi opreşte neruşinarea celor neplecaţi, şi nu prin grăire”.
    Traim vremuri tulburi, pline de nesiguranta si violenta si constatam cu durere ca cei care conduc destinele Bisericii noastre stramosesti nu vor sa ia aminte ca „Dreptatea înalță poporul, iar păcatele nimicesc neamurile (Pilde 14, 34). Acestea au avut de patimit pentru ca s-au îndepărtat de Dumnezeu, din pricina mândriei lor, a invidiei, răzbunărilor, dezbinărilor și altor păcate. Orice împărăție care se dezbină în sine se pustiește (Matei 12, 25).
    Dacă Dumnezeu e cu noi, cine este împotriva noastră? (Romani 8, 31). Când este Dumnezeu cu noi? Când suntem legați cu legăturile dragostei, păcii și bunei înțelegeri; când Îl iubim pe Acesta din tot sufletul și din toată inima, căci Dumnezeu este iubire și cel ce rămâne în iubire rămâne în Dumnezeu și Dumnezeu rămâne întru el (I Ioan 4, 16) și Acesta are puterea să distrugă, ca pe niște vase de lut, pe toți vrăjmașii noștri văzuți și nevăzuți.
    AVVA PARINTE!

  5. Am si eu o intrebare:cand a aparut ecumenismul?In timpul imparatului constantin cel mare care a primit pe ce care se inchinau zeului mithra ca preoti si episcopi,in anul 1924 cu spun cei din biserica ortodoxa romana pe stil vechi sau la sinodul de la creta?

    1. Ecumenismul a aparut la sfarsitul secolului al XIX-lea in spatiul protestant.
      Imparatul Constantin a primit preoti pe cei ce se converteau la Ortodoxie. De altfel, nu cred ca i-a primit imparatul propriu-zis, ci Biserica de atunci, in mod canonic, dupa ce aceia se lepadau de erezie sau idolatrie. Ceea ce nu are nimic de a face cu ecumenismul, care e o erezie eclesiologica ce neaga unicitatea Bisericii si caracterul ei de unica poarta prin care se intra in Ceruri.

  6. Stimată doamnă Gabriela ,am dorit sã împărtășesc și eu împreună cu dvs. bucuria fraţilor de la Schit Orășeni și a Părintelui Ioan vizavi de câștigul avut în instanţă. Și sincer ,mă bucur ,dar… ,nu mă pot bucura împreună cu dvs.
    De ce ? Pt. că bucuria dvs. este o bucurie înveninată. Este o bucurie pătată ,îmbibată cu sentimente ce mustesc de duhul dezbinării și al judecării necontenite a fraţilor împreună pătimitori ,ca și dvs. Nici măcar în astfel de mom. nu reușiţi să treceţi peste resentimente și să vă bucuraţi în tihnă ,fără a lovi ,judeca, acuza… .
    Un ochi râde ,celălalt e încruntat și acuzator. Unul mulţumește ,celălalt judecă.
    Nu uitaţi a menţiona, în toiul bucuriei dvs.,sentimentele pe care le purtaţi în inima dvs. Vă citez :,, …nu ne-am alipit de reacţiile zelotiste zis,de apărare a credinţei , ale schismaticilor acriviști ,mulțumită… ”.
    Chiar nici în aceste mom. nu puteţi renunţa la resentimente ,la provocări ,la dezbinare ,la atacuri ,la lovituri ?
    Mda…,din prisosul inimii grăiește gura… .
    Referitor la fraţii care păstreză acrivia ,îngăduiţi-mi să vă citez ceva :,, Iconomia se aplică doar problemelor în care credinţa nu este atinsă și , potrivit lui Evloghie al Alexandiei ,-când dogma credinţei nu e vătămată cu nimic (…). Căci doar rămânând dogma neatinsă și neîntinată ,se poate recurge la iconomie în cele care nu ţin de dogmă ”.
    … ,, Cel care lucrează după iconomie e dator să înţeleagă și să acorde respectul cuvenit credincioșilor care vor să urmeze acrivia. Cei care urmează acrivia nu înseamnă că vor fi înfieraţi prin caracterizări defăimătoare din acest motiv ,ci dimpotrivă, ,, Biserica fiind mamă adevărată îi laudă mult pe cei care vor să trăiască după o astfel de rigoare ”, așa cum învață Sfântul Chiril al Alexandriei ”.
    ,,Pt. ca încălcarea acriviei să fie socotită iconomie bisericească,va trebui să ,,fie dată cu mare prudenţă și înţelepciune ”,așa încât să nu creeze mai multe probleme în Trupul Bisericii decât cele pe care urmărește să le vindece ”.
    ,, Este necesară ,,nu doar cercetarea amănunţită a intenţiilor celui care primește măsura -după iconomie- …,ci și evaluarea rezultatelor,pe care această măsură le poate provoca în întregul vieţii bisericești. Dacă, adică,…fapta aceasta nu provoacă o destrămare și o răsturnare a bunei rânduieli bisericești ,atunci cu adevărat este iconomie”.
    PS:fiind post,măcar acuma trebuia să vă abţineţi…
    Mă iertaţi !

    1. HD, incercati sa pricepeti citatele patristice pe care le dati cu furca. Vedeti ca acolo se vorbeste de acrivia dogmatica, pe care noi o pastram cu sfintenie, nu de relatia fata de fratii ortodocsi prinsi de erezie fara a fi pregatiti sa faca fata. Cand veti pricepe aceste lucruri, veti intelege ca „fratii care tin acrivia” sunt pe langa cugetarea patristica, slujindu-si propriilor pareri despre Ortodoxie.
      Doamna Gabriela a fost foarte galanta cu cei care se fac vinovati de daramarea din interior a luptei contra ecumenismului. Daca nu era nebunia lor, victoria de la Oraseni era celebrata impreuna cu alte victorii din alte citadele ale Ortodoxiei din tara. Minciunoacrivia lor a facut ca lupta sa fie slabita si restransa la grupul acesta, pe care il vedeti la hramul de la Oraseni.
      Nu cred ca v-ati dori sa va bucurati de victoria parohiei de la Oraseni. Daca ar fi asa, nu ati da curs indemnurilor nebunesti ale acelor „frati care tin acrivia” care interzic credinciosilor ortodocsi sa vina sa se inchine la biserica martira din Oraseni.
      Sa abandonam acest discurs viclean. Nu pacaleste pe nimeni pe acest site.

  7. Frate Silviu, de ce nu răspunzi , sau o faci numai cînd îți pica bine , cînd ești lăudat , in acest sait faci ce dorești și cînd dorești , dar fi odată sincer , mai privești în sus? Ți-e frica ? Îți pasă? Fi sincer cu tine ,măcar atît ! Iubești ? Ce ? Iubește doar adevărul ,și vei fi liber !

    1. Frate, vorbiti ca sa va auziti vorbind. Raspundeti-va in cuget la problemele pe care vi le-am ridicat si nu incercati manipulari de genul acesta.
      Cautati rezolvarea problemei nepomenitorilor pierduti la cei care s-au pierdut, nu la noi. Noi am ramas pe calea corecta, Dumnezeu ne arata acest lucru.
      In rest, e manipulare rusinoasa, facuta de cei rataciti cu lasitate prin intermediul unor oameni ca domnia voastra, scos la inaintare sa le faca treaba.
      Aveti dreptate, in acest site fac ce doresc si cand doresc pentru ca e siteul meu si imi permit sa decid eu cine este publicat si cine nu. E firesc, nu?
      Faptul ca nu ii public pe toti datatorii cu parerea nu inseamna ca imi e frica de ei sau ca ascund adevarul, ci doar ca ce spun ei nu corespunde adevarului teologic sau corespunde dorintei lor de rafuiala personala, care nu are ce cauta aici.
      Cui nu ii place siteul acesta sa le citeasca pe altele. Punctum. Nu ii lasati pe unii sa va manipuleze si atunci veti fi liber.

      1. Cred ca aici gresiti.Daca unii adreseaza unele intrebari si nu le postati pe site faceti o mare greseala.Poate ca se gasesc unii dintre cititori sa ii lamureascaAceeasi greseala a facut-o si preotul Staicu.Oamenii au nevoie de lamuriri.Cand tot vorbiti de centrul luptei antiecumeniste puteti da impresia ca doar in Moldova,la Oraseni, mai sunt ortodocsi si e musai sa treci pe acolo.De mine,din Ardeal, e mai greu. Hai sa zicem ca dau o fuga la Beius. Intr-adevar, e o mare victorie cu Oraseniul, si acum preotii pot avea curaj sa intrerupa pomenirea. Cu cat mai multi cu atat mai bine.Daca n-o vor face,inseamna ca n-au avut niciodata de gand sa se lepede de pseudoepiscul ecumenist,chiar inainte de un sinod.

        1. 1. Eu nu am spus ca doar in Moldova doar la Oraseni mai sunt ortodocsi, ci doar ca in Moldova doar la Oraseni mai exista lupta contra ecumenismului, asta e un adevar. Nu e musai sa treci pe la Oraseni, interpretati complet gresit si cu rea intentie, dar adevarul e adevar, la Oraseni e acum centrul din Moldova al luptei. Asta nu inseamna ca ceilalti parinti nu isi fac datoria, ma refer la ceilalti care tin calea corecta. Valoare luptei lor este inestimabila, iar ea este si motivul succesului parintelui Ioan. Dumnezeu a fost si este alaturi de Oraseni si pentru ca parintele tine calea cea corecta alaturi de ceilalti parinti semnatari ai Rezolutiei din ianuarie, organizatori ai Sinaxei Botosani II. Dar centrul luptei e acolo. Presiunea asupra Patriarhiei se pune cel mai eficient la Oraseni acum.
          2. Oricine adreseaza o intrebare cu intentia de a afla va primi raspuns pe acest site atat cat ne sta in putere sa il lamurim. Sunt scoase de pe site doar intrebarile puse cu viclenie, la acelea nu e nevoie de raspuns.

  8. SLAVĂ LUI DUMNEZEU !
    SLAVĂ LUI PENTRU TOATE, ŞI PENTRU BUCURIA PE CARE O ÎMPĂRTĂSIM CU PĂRINTELE IOAN UNGUREANU ŞI OBSTEA LUI !
    MIJLOCITOAREA NOASTRĂ BUNĂ , MAICA DOMNULUI NOSTRU, SE BUCURĂ ÎMPREUNĂ CU NOI !
    DAR….DE CE CREŞTINII UMBRESC ACEASTĂ BUCURIE IAR ŞI IAR CU CEARTĂ…, CREDEŢI MĂ CĂ MULŢI DINTRE CEI CARE AU ÎNŢELES CE S A ÎNTÂMPLAT LA CRETA, ŞI AU DORIT O ÎNGRĂDIRE, VĂZÂND DEZBINAREA DINTRE CEI ÎNGRĂDIŢI.., SAU ÎNTORS LA VECHI DUHOVNICI NEÎNGRĂDIŢI, CONCLUZIONÂND CĂ ROADELE ..DEZBINĂRII NU POT FI LA CEI AI DOMNULUI, CI..LA CEI RĂTĂCIŢI!
    REMEDIAŢI CU DRAGOSTE CEI CARE SUNTEŢI AI LUI HRISTOS, ACEASTĂ PROBLEMĂ, CA SĂ NU FIŢI JUDECAŢI PENTRU SMINTIREA FĂCUTĂ MULTORA ! FRAŢII ÎN HRISTOS AR FI LIPSIŢI DE TRUFIA….CINE ARE DREPTATE..ŞI S AR ASEZA LA RUGĂCIUNE!
    CINE CEDEAZĂ PRIMUL…? DOAMNE AJUTĂ!

    1. De remediat aceasta problema sa o remedieze cei ce au creat-o. Cei care au invatat poporul sa nu mearga la Oraseni ca parintele Ioan e eretic sa le spuna oamenilor ca au gresit si ca i-au dus pe coclauri si sa ii lase sa mearga la biserica.
      Cei care au acuzat poporul ca e eretic, cei care au batjocorit episcopi si Biserici luptatoare, cei care au mintit ca noi suntem vanduti ecumenismului, cei care au legaturi cu episcopul schismatic Artemie sa isi ceara iertare de la toti cei pe care i-au batjocorit si sa se lepede de greseli.
      De ce veniti la noi sa ne cereti sa reparam noi ce au gresit ei? Nu vedeti, noi suntem pe metereze, ne vedem de treaba, luptam, Dumnezeu se milostiveste de lupta noastra. Pentru ce ne cereti noua sa facem ce trebuie sa faca cei ce au iesit din lupta si umbla pe coclauri?
      Aici nu e vorba de cine cedeaza primul. Nu ascultati vocile mincinoase care va spun ca e o disputa personala. Este vorba despre cine revine la lupta corecta si cine nu.
      Unitate cu schismaticii nu se poate. Iar cei ce au dezvoltat invataturile pretins acriviste sunt schismatici. Dumnezeu a aratat cu cine lupta, mai intai la Radeni, in ianuarie, cand i-a lasat sa risipeasca schitul, mai ieri la Oraseni cand a rasplatit jertfa si dragostea si smerenia si dreapta cugetare a celor de acolo cu victoria

  9. Cum poți să fi în adevăr , fara iubire , fara iertare și punand tot timpul etichete și clevetind , este de noaptea minții ,nu realizați ? . Nu pot fi unealta nimănui ,ci numai al Domnului , și apropo sa știți că duhovnicul meu este chiar prieten cu d- voastră , deci greșiți din nou , eu nu mint ,iubesc doar adevărul și pe EL , iertați va rog !

    1. Noaptea mintii este sa vorbiti despre lucruri pe care nu le intelegeti. Duhovnicul dumneavoastra poate fi prietenul meu, dar se vede clar ca dumneavoastra nu sunteti prietenul sfintiei sale.

  10. Ei că nu publicați numai ce vă convine am înțeles , gata nu mai publicați , va rog spuneti-ne care a fost tema lucrării d-voastra de doctorat , sa fiți sincer ! E dureros cînd lovești cu piciorul în țepușe , mă iertați !

    1. Intrebarea dumneavoastra imi aduce aminte de atitudinea securista de la Beius, din 2017, a preotului schismatic Staicu, care, acolo, dorind sa demonstreze ca eu sunt „neoecumenist” si „infiltrat”, ne-a spus cum a dat telefoane la Facultatea de Teologie de la Iasi ca sa afle ce lucrari de doctorat si de masterat am facut eu. De la domnia sa ati preluat aceasta idee?
      Facultatea nu i-a spus, motiv pentru care preotul schismatic respectiv a tras concluzia ca… Facultatea de Teologie ma apara pe mine. In realitate, lucrarile de licenta se pastreaza 10 ani, iar pe cea de doctorat nu am sustinut-o niciodata. Deci Teologia de la Iasi nu avea ce sa ii spuna. I-am spus eu, in schimb, cum va spun si dumneavoastra.
      Ceva mai tarziu in acea intalnire de la Beius, cand am cerut sinaxei sa aprobe lucrarea mea Promovarea ecumenismului… Raspuns la „catehismul” Patriarhiei pentru a fi publicata si data publicului, preotul schismatic Staicu a spus textual: „Am vorbit cu cineva de la Patriarhie si mi-a spus ca brosura Patriarhiei nu se va publica”. Deci nu e nevoie, dadea de inteles preotul schismatic respectiv sa se publice raspunsul meu.
      Patriarhia a publicat brosura in sute de mii de exemplare si a trimis-o si in strainatate. Preotul Staicu ne-a aratat atunci ca tot ce il mana in lupta este invidia contra mea (probabil si a altora), o invidie inumana, dar ne-a mai aratat si cu cine colaboreaza. Cum isi inchipuie cineva ca un preot caterisit de Patriarhie pentru lupta antiecumenista mai are acces la informatii vitale in interiorul acestei institutii, ca angajatii ii mai dau informatii? Nu e clara filiatia si cu cine este in contact?
      Sa mai spunem si ca atunci cand i-am reprosat preotului Staicu ca gestul sfintiei sale este unul securist, care nu are ce cauta intre oameni care se considera frati, preotul respectiv a amenintat ca ma blestema, un obicei pagan cu care s-a facut ulterior remarcat, blestemand diversi oameni care nu ii facusera nimic, ceea ce ridica serios intrebarea cine a hirotonit asemenea caracter.
      De asemenea, amintind la fiecare fraza ca este doctor in teologie, ca sa nu uitam, in caz ca stiinta de carte nu il arata, preotul Staicu a intrat la un moment dat in direct cu preotul (inca, la acel moment) Ioan Miron, pe care l-a prezentat o autoritate in materie canonica, pentru a-i sustine ineptiile schismatice pe care le debita.
      Preotul Miron a dat o „anatema” celor care „afirma o a treia cale” si a dat de inteles ca sustine pozitia preotului Staicu. La intrebarea mea daca mai e har in Biserica, sustinatorul preotului Staicu a afirmat ca mai e din belsug la cei care nu mai pomenesc, adica a negat existenta harului in Biserica. La cateva saptamani, preotul Staicu a spalat pe jos cu „sustinatorul” sfintiei sale de la Beius. Tipic. „Sustinatorul” intre timp s-a „rebotezat”, s-a „rehirotonit”, Dumnezeu sa aiba mila de sufletul sau si sa il intoarca pe calea cea dreapta.
      Ca sa va raspund la intrebare. Lucrarea mea de licenta a fost despre dialogul interreligios si intercrestin in cadrul miscarii ecumeniste, o lucrare in care am incercat sa inteleg ce este ecumenismul si sa arat unde greseste din perspectiva ortodoxa. Din acea lucrare imi extrag cele mai multe cunostinte despre ecumenism, ea m-a facut sa stiu mai multe despre aceasta erezie decat toti „teologii” de ocazie sau pretinsii „doctori” in teologie care populeaza internetul in ultima perioada si miscarea de nepomenire din Romania. A fost o lucrare critica, cu instrumentele si cunostintele teologice pe care le aveam la acea ora (nu am pretentia ca eram foarte invatat la acel moment, dupa cum nu sunt nici acum). La acel moment, miscarea ecumenista se afla in preajma adunarii generale de la Harare. Dupa acel moment, ea a facut alte cateva adunari in care s-au produs tradari grave ale Ortodoxiei de catre participantii din lumea ortodoxa.
      Lucrarea mea de doctorat urma sa fie despre timp si istorie in religiile extrem orientale. Era o lucrare de Istorie a religiilor, la acel moment la Iasi numai acel obiect avea doctorat. Lucrarea dorea sa arate ca conceptia despre timp si istorie a extrem orientalilor este gresita, pentru ca exclude cu totul adevarul de credinta al unicitatii vietii, realitatea vietii vesnice, a rasplatirii si pedepsei vesnice. Urma sa arat si modul in care Parinti ai Bisericii din Rasarit au desfiintat aceasta filosofie existenta si in Antichitatea greco-romana. Exemplul cel mai ilustru este Sfantul Grigore de Nyssa, cel care a introdus in lumea greco-romana conceptia despre unicitatea vietii, despre inceputul sufletului in momentul conceptiei (spre deosebire de lumea de atunci care credea ca preexista), despre inexistentei reincarnarii, despre trecerea din trup in viata vesnica, fara a mai reveni in realitatea trupeasca etc.
      Istoria religiilor nu m-a pasionat indeosebi, motiv pentru care nici nu am terminat doctoratul.
      Acum ca v-am satisfacut curiozitatea, va rog sa imi spuneti cine anume este duhovnicul dumneavoastra. Numai asa va voi mai publica in continuare comentariile.

  11. Revin, am in fața revista Mărturisirea Ortodoxă ,Nr 2 (primită de la duhovnicul meu ) ,ultima pagina declarația ,pct 3 ” ne delimităm….ce mărturisesc atașamentul față de erezia ecumenismului și o apără in mod public,” pai ce știți de acordul de la Balamand, Bor nu s- a dezis de el , pai
    Antonie Plămădeală a reprezentat acolo Bor , trebuie , deci corect era să spuneți , ne delimităm de Bor , hai nu ne mai tamiiati , și așa suntem ( eu ) niste gunoaie , mai bine iertați și iubiți ,nu mai căutați îndreptățiri , iubiți adevărul , iubiti-L pe EL ,iertați !

    1. Declaratia spune ce spune, nu ce doriti dumneavoastra sa spuna. Daca nu sunteti in stare sa faceti distinctia intre erorile unor ierarhi si Biserica Ortodoxa Romana e treaba dumneavoastra, noi am fost in stare sa o facem. Noi ne detasam de erorile episcopilor gresiti, nu de Biserica Ortodoxa ROmana cum o faceti dumneavoastra. Incapacitatea de a face astfel de distinctii a dus gruparea Sava-Staicu-Antim-etc. in schisma. Nu cadeti in aceeeasi eroare.

  12. Chirila sunteți eretici si tu si zizis si schitul orășeni si sava si Staicu cu toții sunteți eretici cu Partasia voastră la erezie, cu declarația schitului orășeni care ii recunoaște pe ereticii BOR ca biserica, si cu toate sofismele voastre. Apărați doar ziduri. Pocăiți-va si va smeriți. Adevărații ortodocși sunt in catacombe deja.

    1. Alexandru Moisa, in care „catacombe” sunt „adevaratii crestini”?
      Sunteti in catacombele propriilor inchipuiri.
      Faptul ca considerati BOR ca neexistenta arata ca sunteti in adancurile schismei.
      Faptul ca numiti teologia sofism arata ca practicati o „credinta” intunecata, neiluminata de Duhul Sfant.
      Lipsa de respect fata de oricine si orice va arata ca pe un fanatic cu sanse mari de a fi el insusi inselat profund.

    1. Asa cum v-am mai spus, cuvintele dumneavoastra nu se vor mai publica pe acest site pana cand nu imi spuneti cum va numiti si cine este acel duhovnic care este prieten al meu.
      Despre doctoratul meu ati auzit din minciunile debitate de preotul schismatic Staicu, care fanteziaza ca este mare teolog al Bisericii, care se lauda ca a parasit Salonicul pentru ca era ecumenist, pentru a merge la Sibiu, unde, toata lumea stie ca se duce o lupta pe viata si pe moarte contra ecumenismului :)))
      In realitate, preotul Staicu a facut un an de doctorat la Salonic, nu are doctorat la Salonic, dupa care a mers la Sibiu, unde si-a luat doctoratul la o facultate superecumenista, posibil cu un profesor la randul sau ecumenist. Doctoratul preotului Staicu este in morala, o culme a ironiei, dat fiind starea morala a preotului respectiv, care in niciun caz nu trebuia sa il faca candidat eligibil la preotie.
      Argumentarea neobrazata a preotului Staicu ca eu sunt „neoecumenist” se bazeaza pe faptul ca eu am specializare pe disciplina Misiologie, care acum se numeste „Misiologie si ecumenism”, O DISCIPLINA PE CARE EL INSUSI A STUDIAT-O IN SCOLI SI A TREBUIT SA IA NOTE DE TRECERE LA EA. Faptul ca eu sunt specializat pe misiologie, adica pe apararea dreptei credinte contra ereziei, inclusiv contra ecumenismului, nu il intereseaza pe preotul care da telefoane la patriarhie dupa ce a fost caterisit si primeste informatii importante de acolo si are un comportament de agent de servicii securiste. Iar fratiile voastre ati inghitit pe nemestecate aceasta manipulare a serviciilor, facuta prin acest preot, care, IN ZIUA IN CARE A INTRERUPT POMENIREA, A PLECAT SINGUR DIN PAROHIE, NEINSOTINDU-L NIMENI. CE DREPT ARE EL SA IL CRITICE PE PREOTUL IOAN UNGUREANU, CARE ARE ALATURI DE EL O PAROHIE INTREAGA?
      Acest inselator este mai nou prieten la catarama cu parintele Antim, ceea ce inseamna ca parintele Antim se face partas la toate afirmatiile schismatice ale acestuia, inclusiv batjocorirea episcopului Longhin ca schismatic si… eretic, batjocorirea episcopului Serafim de Pireu, batjocorirea parintelui Ioan Ungureanu etc.
      Referitor la Balamand, ce ati facut dumneavoastra in ziua in care a fost semnat Balamand? Ce atitudine ati luat? Ce atitudine au luat cei pe care ii reprezentati dumneavoastra aici?
      Greseala episcopului Antonie Plamadeala este greseala personala, nu s-a facut cu participarea intregii Biserici. Iar pentru toate rautatile ecumenismului am luat atitudine acum. Faptul ca Biserica in corpore nu a luat atitudine nu inseamna ca ea este eretica in intregime. Marea parte a poporului nici habar nu are ce e Balamand.
      Daca ar fi asa cum spuneti, atunci si dumneavoastra si preotii pe care ii reprezentati si marele luptator Staicu contra ecumenismului am fi eretici pentru ca din 1993 parca pana in 2016 ne-am complacut in erezie. Deci lucrurile stau cu totul altfel decat le viseaza niste calugari neinstruiti teologic si un preot nedemn pentru starea de preotie.
      NU VA MAI DERANJATI SA SCRIETI, DACA NU INDEPLINITI CONDITIILE PE CARE VI LE-AM PUS. Ati vrut sa stiti detalii personale despre mine, vi le-am spus, acum vreau eu sa stiu detalii personale despre dumneavoastra, nu mi le spuneti, nu mai sunteti publicat.
      Vorba lui Staicu, „mai cinstit de atat nu se poate”.

  13. ce interesante discutii pe aici 🙂
    le-am citit toate si mi-au plăcut , am aflat lucruri interesante ! 🙂 mai vreau sa continuati ! hai măi Coco răspunde ! acu daca ai intrat in hora marturisirii zii si tu ce-i de zis ! ( Virgil gunoiu parca erai ?)

    1. Sincer, eu nu prea sunt interesat sa mai continuu. Aceste discutii nu se poarta pentru amuzamentul dumneavoastra, sunt, cred eu, necesare in masura in care au fost provocate, dar nu cred ca e cazul sa le ducem mai mult decat trebuie. Cred ca am cam spus tot ce aveam de spus pe aceasta tema.
      I-am raspuns domnului Coco pentru ca m-a intrebat. A pus problema in stilul Staicu am simtit nevoia sa ii dau un raspuns mai amplu in care sa il pun la curent cu cateva date despre preotul respectiv. Ar fi pacat ca acele informatii, perfect verificabile, sa se iroseasca intr-un cerc restrans, in timp ce unii dintre credinciosi sa isi inchipuie ca preotul Staicu chiar este un luptator antiecumenist.
      Daca domnul Coco nu imi spune cine este mai tem ca nu veti mai putea sa va bucurati de opiniile domniei sale. Nici de ale mele pe aceasta tema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)