Ieromonah Grigorie Sanda: Predică la Duminica a II-a după Paști (a Sf.Apostol Toma)

Iubiți credincioși,

Hristos a înviat!

Prima Duminică din Penticostar este Duminica Tomii. Pericopa evanghelică ne vorbeşte despre arătarea Domnului Sfinților Apostoli la opt zile după Înviere. Toma, care lipsise atunci când Domnul li Se arătase prima dată ucenicilor, nu a crezut în mărturia acestora, ci a voit să vadă şi să atingă pentru a crede. Domnul l-a îndemnat să „pună degetul său în semnul cuielor şi mâna sa în coasta Lui” (cf. Ioan 20, 25), iar Toma, chiar mai înainte de a-L atinge, doar pentru că pătrunsese în prezenţa lui Hristos cel Înviat, după cum tâlcuiesc Sfinţii Părinţi, a strigat cu glas mare: „Domnul meu şi Dumnezeul meu!” (Ioan 20, 28).

Orice om, care-L va iubi pe Hristos, va fi iubit de Dumnezeu, i Se va arăta Hristos Însuşi, precum S-a arătat multor sfinţi, aleşilor Săi. El Se va arăta celui care cu dragoste fierbinte sărută rănile Lui, care va exclama împreună cu Apostolul Toma: „Domnul Meu şi Dumnezeul meu!“

Astăzi mi-am propus să vă vorbesc despre un eveniment important care s-a desfășurat de curând pe 1 mai, la Botoșani, la Sinaxa nepomenitorilor aflați pe calea împărătească a mărturisirii. Și fiindcă unii dintre frățiile voastre „au văzut și au crezut”, fericim, după cuvântul Mântuitorului, mai ales pe cei care „n-au văzut și au crezut”. Așadar, dați-mi voie să zugrăvesc în câteva cuvinte momentele importante ale Sinaxe:

„1. La ora 11:00 – după o vizită la Schitul Orășeni -, așa cum fusese programată, a început întâlnirea propriu-zisă, la care a participat o audiență numeroasă, care a umplut sala de conferință de la Rapsodia. Prima intervenție, care a bucurat inimile tuturor, fiind o surpriză foarte plăcută, a fost un salut din partea Arhiepiscopului de la Bănceni, Înaltpreasfințitul Longhin Jar, care a mângâiat sufletele celor care de trei ani luptă contra ereziei în România. Salutul a fost citit de la tribună de către părintele Mihail Popescu.

2.Un călduros salut a adresat și grupul de părinți nepomenitori din Republica Moldova, care au fost alături de noi încă de pe vremea primei sinaxe de la Botoșani, din 2017.

  1. După câte o scurtă alocuțiune aparținând celor doi distinși oaspeți din Grecia, care și-au manifestat bucuria față de existența unor fortărețe ale Ortodoxiei în întreaga lume ortodoxă și au afirmat că, prin lupta antiecumenistă pe care o ducem în toate țările, din ce în ce mai multă lume începe să înțeleagă ce se întâmplă în Biserică și ia atitudine, au fost prezentate două referate, unul aparținând părintelui Theodoros, despre caracterul eretic al papalității, și al doilea părintelui Serafim, despre perspectivele luptei antiecumeniste în acest moment. Referatul Părintelui Theodoros a fost prezentat de către părintele Ioan Ungureanu, iar cel al părintelui Serafim, de către părintele Grigorie Sanda.
  2. Luarea de cuvânt a doamnei doctor Gabriela Naghi a prefațat partea a doua a evenimentului, dedicată scrisorilor adresate conducerii Bisericii Ortodoxe Române, pe teme stringente legate de prezența ereziei ecumeniste în Biserica noastră și necesitatea imperioasă de a-i pune capăt.
  3. Prima scrisoare adresată sinodului BOR, numită Biserica Ortodoxă Română nu are ce căuta în Consiliul Mondial al Ereziilor, este un memoriu documentat în care se arată că participarea Bisericii noastre la CMB a avut doar efecte negative asupra vieții bisericești, pe care a distorsionat-o. Memoriul se încheie cu o solicitare adresată ierarhiei de a renunța la ecumenism, de a retrage BOR din CMB și de a repune spiritualitatea și tradițiile ortodoxe în centrul trăirii adevăratei credințe. Petiția a fost citită de către părintele Claudiu Buză, fiind semnată de aproape 250 de participanți.
  4. Cea de-a doua scrisoare, intitulată Maica acestui neam este Biserica Ortodoxă Română, prezintă coordonatele vizitei papei eretic Francisc în România, din perspectiva ortodoxă, și cere insistent Patriarhiei să ia o poziție corectă canonic față de acest eveniment și să refuze, după modelul Bisericii bulgare, să acorde binecuvântarea credincioșilor ortodocși pentru a participa la acest eveniment. Petiția a fost lecturată de către teologul Mihai-Silviu Chirilă, fiind semnată de 290 de participanți.
  5. A treia scrisoare, numită Schisma din Ucraina este o altă formă de uniație! demonstrează, cu argumente canonice, că recunoașterea autocefaliei “Bisericii Autocefale Ortodoxe Ucrainene” este un act schismatic, care îi atrage în schismă pe toți cei ce aderă la ea, fiind în plus o nouă formă de uniație. Documentul solicită ierarhiei române nerecunoașterea schismei ucrainene și neintrarea în comuniune cu cei ce o promovează. Petiția a fost lecturată de părintele Cosmin Tripon și a fost semnată de 240 de participanți la sinaxă.
  6. Ultima petiție citită în plenul sinaxei, numită Credincioșii ortodocși nepomenitori au dreptul de a fi îngropați în cimitirele parohiale, a fost un model de notificare pentru credincioșii nepomenitori care doresc să fie îngropați în cimitirele bisericești ortodoxe ale parohiilor de care aparțin. Pornind de la dreptul recunoscut de legea cimitirelor credincioșilor de a formula dorința în privința modului în care doresc să fie îngropați, documentul demonstrează că preoții ecumeniști nu au niciun drept legal sau canonic să refuze credincioșilor locul de îngropare în parohiile ortodoxe, întrucât aceștia nu au fost excomunicați din Biserica Ortodoxă Română, nici nu au părăsit-o în vreun fel.
  7. Întâlnirea s-a încheiat cu citirea de către Părintele Ioan Ungureanu, președintele de onoare al sinaxei, a unei declarații, prin care cei prezenți s-au delimitat de toate erorile adunărilor de la Roman, Satu Mare și Mestecăniș, de toate afirmațiile celor care batjocoresc lupta antiecumenistă a unor Biserici locale și episcopi mărturisitori, ale celor care neagă tainele în bisericile care nu au întrerupt pomenirea. Declarația reafirmă dorința de a continua mărturisirea împotriva ereziei, în primul rând prin nepomenire, iar la cei ce nu au încă curajul sau pregătirea pentru acest pas, prin mărturisire publică, atenționând că atitudinea noastră nu îndeamnă pe nimeni la inactivitate și lipsă de atitudine față de erezie. Documentul a fost semnat de 257 de participanți”. (https://www.marturisireaortodoxa.ro/marturisire-spre-inviere-trei-ani-de-rezistenta-antiecumenista-in-bor-sinaxa-interortodoxa-botosani-ii-1-mai-2019/).

Sinaxa și-a propus să parcurgă evenimentele esențiale ale luptei antiecumeniste, de aceea nu s-a dorit dezbaterea unor probleme importante cu care ne confruntăm (acte electronice, vaccinare obligatorie, homosexualitate, avort, tehnologia 5G etc), concentrându-ne strict pe mărturisirea ortodoxă împotriva panereziei ecumeniste (după modelul elen de a se alege și discuta o singură temă la sinaxele lor). Deasemenea, data desfășurării sinaxei a fost anunțată cu puțin timp în urmă, pentru a evita eventuale ispite și piedici pregătite de cei străini de Adevăr.

La puțin timp după anunțul întâlnirii de la Botoșani, unii creștini au dorit să fie introduse în discuție și alte teme, dintre care cea mai importantă s-a dorit a fi problema actelor personale electronice. Cunoscând că această temă necesită un studiu intens și o pregătire pe măsură, fiind un subiect sensibil ce vizează întreaga societate, am constatat că nu este timp într-o singură zi pentru a epuiza o asemenea tematică; iar lucrul început și neterminat generează confuzie și neînțelegere. Cele înfăptuite le-am gândit și realizat cu multă luare aminte, cu studiu și împreună sfătuire.

Pentru că am specificat acest lucru, amintim că problema biometriei și cea a actelor electronice ne preocupă pe fiecare dintre noi, părinții nepomenitori, dorind să găsim căi potrivite de analizare  cu rigurozitate a problemei.

Actele electronice sunt, după învățăturile și profețiile Sfinților (ex. Sf. Paisie Aghioritul), premergătoare pecetluirii de care amintește Cartea Apocalipsei. Știm cu toții că prin fiecare pas pe care îl parcurgem pe calea pecetluirii, Harul lui Dumnezeu se retrage, slăbind puterile sufletești ale omului. Întunecându-i-se mintea, în cele din urmă nu va putea să se opună pecetluirii. Aceste lucruri le-am mai spus și în alte predici, cateheze și sfătuiri, și le vom aminti de câte ori este nevoie.

Prin acest cuvânt, cunoscând nevoile duhovnicești ale păstoriților și doleanțele arzătoare ale frățiilor voastre legate de problema actelor electronice, pe care nu le-am putut aborda la Botoșani, am ținut să fac aceste precizări pentru a îndepărta temeri, îndoieli și tulburări nedorite.

Neînțelegerile apărute zilele acestea în mediul virtual ne cer să facem o scurtă analiză pentru a nu umbri aportul fiecăruia în informarea și luminarea poporului. Trag nădejdea că micile neînțelegeri apărute ne vor conduce la un dialog constructiv, ziditor și întăritor în lupta comună pe care o ducem împotriva ecumenismului, apostaziei și pecetluirii antihristice.

 

Iubiți credincioși,

 

Întorcându-ne la textul Sfintei Scripturi de astăzi, încheiem prin a spune că tot ceea ce este scris în Evanghelie este scris cu un singur scop: ca să credem ca Iisus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu. Aceasta înseamnă: să nu așteptăm un alt Mesia și Mântuitor al lumii, fiindcă Cel care trebuia să vină a venit. Înfățișându-Se lui Toma, Domnul Cel preabun ne-a ajutat pe noi toți să credem mai lesne în El, Cel înviat și viu si, prin aceasta credința, să avem adevărul veșnic și viața veșnică. Și crezând să strigăm cu Sfântul Apostol Toma: „Domnul meu și Dumnezeul meu!”

Hristos a înviat!

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

16 comentarii la “Ieromonah Grigorie Sanda: Predică la Duminica a II-a după Paști (a Sf.Apostol Toma)

  1. Hristos a înviat !
    Aţi cenzurat predica părintelui Sanda ?
    Nu văd nicăieri apelul lui împăciuitor:
    „Mulțumim pe această cale situ-rilor OrtodoxInfo și Mărturisirea Ortodoxă pentru profesionalism, jertfelnicie, actualitate și obiectivitate. ”
    Ce ar trebui să înțelegem din asta ?

    1. Adevarat a inviat!
      Ar trebui sa intelegeti din asta ca siteul Ortodoxinfo nu a participat cu nimic la organizarea sinaxei din Botosani, din 1 mai 2019, ci doar incearca acum sa o submineze, din motive pe care nu le pricepem, sau mai bine zis le pricepem, dar nu dorim sa credem deocamdata ca sunt adevarate.
      Asa ca nu se pune problema niciunei cenzuri a predicii parintelui Grigore, ci doar a unei firesti corecturi editoriale a textului, la care suntem indreptatiti in calitate de editori ai unui portal serios. Dupa cum vedeti am sters multumirile inclusiv la adresa siteului nostru.
      Decizia a fost luata si dupa ce s-a vazut ce efect a avut apelul la pace al parintelui Grigore pe Ortodoxinfo, unde s-a pus o nota sub articolul parintelui in care sunt acuzati oaspetii nostri din Grecia ca ar fi fost vinovati de neabordarea tematicii cipurilor la aceasta sinaxa si ca ar nega lucrarea Duhului Sfant prin sfinti precum Sfantul Paisie Aghioritul. Astfel de afirmatii vi se par „profesionale, jertfelnice si obiective”? Mie, nu.
      Întrebarea pe care trebuie sa ne-o punem acum nu este daca noi suntem sau nu in favoarea luptei contra actelor biometrice, pentru ca asupra acestui lucru noi am facut proba prin faptul ca nu avem acte biometrice si luptam contra actelor biometrice in tribunale, in comisiile parlamentare, adica acolo unde se iau deciziile reale. Daca in Romania exista variante pentru actele biometrice intr-o mica masura ni se datoreaza si unora dintre noi acest lucru.
      Intrebarea care se pune este de ce a insistat Ortodoxinfo sa introduca tema actelor biometrice intr-o sinaxa care a incercat sa regrupeze fortele celor ce lupta contra ereziei ecumenismului, dupa ani intregi de lupte interne intre nepomenitori, stiut fiind ca tema poate genera dezbateri si poate chiar dispute interminabile, nu asupra faptului ca actele biometrice sunt periculoase, pentru ca pe tema aceasta nu exista nicio indoiala, ci asupra modului de a duce aceasta lupta, in privinta caruia exista divergente de opinii, iar neabordarea corecta a luptei poate genera căderi schismatice de genul celor în care au căzut cei ce lupta contra ecumenismului?
      Si de ce oare Ortodoxinfo intretine acum aceasta disputa artificiala prin care se distrage atentia de la ce a realizat sinaxa de la Botosani, unde s-au adoptat o serie de documente menite a repune lupta antiecumenista pe calea cea corecta? Cui foloseste aceasta incercare de a demonstra ceea ce nu se poate demonstra, anume ca noi am fi in favoarea actelor biometrice, ceea ce este cu totul fals si poate fi usor demonstrat printr-o simpla citire a unor materiale publicate de mine chiar pe siteul Ortodoxinfo, de genul acestuia https://ortodoxinfo.ro/2017/03/20/statul-trebuie-sa-respecte-optiunea-cetatenilor-care-refuza-actele-biometrice/?
      Ii astept pe cei de la Ortodoxinfo in tribunal, atunci cand voi trimite statul in judecata pentru a cere pasaport nebiometric cu acelasi termen de valabilitate ca si cel biometric si sa isi asume obligatia de a garanta dreptul de a circula in lume prin acorduri cu statele care cer obligatoriu acte biometrice. Sau daca se va ajunge la buletin biometric obligatoriu, fara alternativa, ii astept de asemenea sa lupte alaturi de mine in tribunal.
      Eu cred ca asa trebuie dusa lupta contra actelor biometrice, incercand sa obligi cat se mai poate statul sa iti respecte drepturile si sa dea inapoi din aplicarea masurilor de introducere a biometriei.
      Tuturor celor care ne-au contactat direct in aceasta perioada si au vorbit cu noi, lucru pe care Ortodoxinfo nu l-a facut, le-am spus ca aceasta sinaxa a fost dedicata strict regruparii luptei contra ecumenismului, dar ca intentionam sa initiem consultari serioase intre parintii nepomenitori romani si intre cei romani si cei din celelalte tari ortodoxe pe tema modului corect teologic in care se cuvine sa ducem lupta contra actelor biometrice, pentru a evita unele alunecari in extreme similare celor din lupta contra ecumenismului, iar dupa ce va exista o viziune comuna cu privire la pozitionarea pe aceasta tema vom anunta aceasta viziune si poporului intr-o sinaxa pe aceasta tema.

      1. bla, bla, bla
        Ati dat dovada ca sunteti un grup exclusivist, care nu tine cont de parerea celorlalti. Trebuia sa faceti public inainte de sinaxa parte din mesajul de mai sus si lucrurile poate se mai linisteau. Oricum, un mesaj scurt si in cadrul sinaxei, care sa nu agite spiritele, se putea formula. Era de ajuns sa anuntati poporul referitor la noile carti de identitate cu cip care vor aparea in cel mult 2 ani, urmand sa detaliati subiectul intr-o alta intalnire. Dar mandria, orgoliul de care suferiti nu v-a lasat sa plecati urchea si la cei de care v-ati folosit vreo 2 ani pentru propria lupta, ca asta pare mai nou sa insemne gruparea nepomenitorilor din jurul lui MSC. Ce tot o lungiti cu discutii teologice, ce vreti sa mai inventati, cand in problema cipurilor este totul spus de catre duhovnicii romani si sf. Paisie Aghioritul? Trebuie doar sa fim treji la ce ne mai pregatesc autoritatile.
        Si rezolvati-va probleme interne, ca sunteti capusati numai de intrusi procip…

        1. Nimeni nu v-a impiedicat sa faceti parte din „grupul exclusivist” prin participarea la Botosani, unde s-a discutat o tema propusa anterior, foarte importanta pentru momentul acesta al luptei.
          Daca este asa cum spuneti ca „problema cipurilor este totul spus de catre duhovnicii romani si sf. Paisie Aghioritul” de ce mai aveati nevoie de un mesaj special al sinaxei de la Botosani?
          Daca doriti sa luptati contra cartii de identitate cu cip, mai intai cititi proiectul de lege si intelegeti ce scrie acolo, apoi cititi articolul https://ortodoxinfo.ro/2017/03/20/statul-trebuie-sa-respecte-optiunea-cetatenilor-care-refuza-actele-biometrice/ pe care l-am publicat pe siteul care va instiga acum contra noastra, si dupa aceea VA ASTEPT IN TRIBUNAL SA LUPTAM IMPREUNA CONTRA ACTELOR BIOMETRICE, NU IN MANIPULARI DE PRESA.
          CE ZICETI?

        2. Melania, cu parere de rau, dar ati dat in psihoza cu problema asta a cipului. Afla ca acei dintre noi care avem telefoane mobile suntem deja purtatori de cip. Asta nu inseamna ca suntem lepadati de Hristos. Cand ti-l vei implanta de bunavoie in corpul tau atunci va fi o cu totul alta problema.

  2. Mulțumesc pentru răspuns. Eu am citit tot ce a apărut pe ortodoxinfo şi n-am sesizat niciun fel de subminare a sinaxei din partea redacţiei, ci din contra. Ba mai mult, acolo se precizează că ei nici n-au fost invitaţi să-şi aducă contribuţia la sinaxă (după puteri şi mijloace, fireşte). Mai degrabă am remarcat o subminare a luptei anticip din partea pr Vulcănescu, a pr Iovita şi a dnei dr Naghi. Dar eu sunt doar un umil cititor şi asta a fost doar impresia mea. Dar poate există lupte de culise pe care nu trebuie să le ştie muritorul de rând şi atunci e normal să-mi fac impresii greşite. Din nefericire, având la dispoziţie doar ceea ce s-a publicat în spațiul virtual, mă tem că mulţi din cei ce v-au susţinut își vor retrage sprijinul şi e păcat. Nu cred că a fost cea mai bună „strategie” (ca să mă exprim așa) să-i „acoperiţi” pe cei din Grecia, ca nu cumva să se simtă prost, întorcându-vă împotriva fraţilor de aici. Mă gândesc că nu le-ar fi căzut coroana onoraţilor invitaţi dacă ar fi trebuit să spună şi câteva cuvinte despre lupta anticip. Chiar dacă n-ar fi fost ceea ce şi-ar fi dorit ai noștri, ar fi fost o punte deschisă spre un viitor dialog. Ocazia a fost ratată, răul a fost făcut, cuvintele au fost aruncate şi mă întreb dacă a meritat.
    În ce priveşte „corectura” făcută la predica pr Sanda, o fi corect editorial, dar nu e corect creştineşte. „Editura” putea să-şi precizeze poziţia pe lângă cele spuse de pr Sanda nu era nevoie de „corectură”. În fine, vă urez succes în lupta antiecumenistă cu cei din Grecia, mă tem că eu voi rămâne de partea românilor. Doamne ajută !

    1. In Joia Mare cei de la ortodoxinfo au fost invitati alaturi de toti ceilalti sa participe la sinaxa. Faptul ca doreau mai mult de la noi tine de orgoliul lor, nu de planificarea acesteia. Puteau sa vina la sinaxa pe 1 mai, inteleg ca un domn care se recomanda a fi afiliat siteului a fost prezent.
      Ideea ca noi „i-am acoperit” pe parintii greci este manipularea Ortodoxinfo despre care vorbeam, pentru ca in realitate nici parintii greci invitati nu au nimic de ascuns in privinta luptei antibiometrice, nici noua nu ne e rusine de ceva, deoarece in aceasta lupta (contra cipurilor) nu am gresit cu nimic. Parerile celor de la Ortodoxinfo potrivit carora noi ne-am ferit de abordarea temei pentru ca ne e teama sa o abordam sunt incorecte. Noi am dorit sa strangem randurile in lupta contra ecumenismului, de aceea am facut aceasta sinaxa si de aceea ea a avut forma aceasta. Cine intelege cat de important este acest lucru dupa doi ani de certuri interne isi da seama ca asa trebuia procedat. Mai intai refaci lupta pe tema ecumenismului, intr-un moment in care Patriarhia are doua vulnerabilitati uriase: vizita papei si recunoasterea schismei ucrainene, iar apoi poti, in calm si cu argumente teologice, sa abordezi teme precum lupta antibiometrica, care are o parte practica, in care refuzam sa luam actele bimetrice si gata, si una teologica, in care trebuie sa fim foarte atenti in ceea ce priveste modul in care ne raportam la aceasta lupta, pentru a nu cadea in aceleasi capcane in care au cazut cei ce au dus gresit lupta antiecumenista, unii dintre ei fiind dintre cei care au gresit si in lupta antibiometrica la fel, in anii 2010 (ieromonahii Spiridon Rosu sau Xenofont Horga).
      Corectura noastra la articolul parintelui Grigore s-a referit strict la atribuirea Ortodoxinfo a unor merite pe care nu le are. Restul textului a ramas unde trebuie si nu avem nimic cu el. Ideea ca „noi suntem cu Grecia” in timp ce dumneavoastra „ramaneti cu romanii” este iarasi o consecinta a citirii cu atentie a ceea ce a scris Ortodoxinfo, care incearca sa acrediteze ca ei ar fi adevaratii purtatori, singurii purtatori ai luptei si eventual exponenti ai romanismului. Daca vreti sa credeti asa ceva este dreptul dumneavoastra. Numai ca argumentarea pe care va bazati este profund falsa. Nu stiu daca ati observat ca parintii greci au fost invitati si s-au comportat ca invitati de cinste, nepreluand conferinta noastra, asa cum face de exemplu monahul Sava Lavriotul, care vine din Grecia si postuleaza „ex cathedra” invataturile sale, precum papa.
      Sfatul meu este sa nu va lasati antrenata in aceasta idee si sa ne fiti alaturi. Intrebati-va, pentru a intelege exact ce se intampla, un lucru esential: DE CE ORTODOXINFO NU A FACUT CAZ DE LUPTA CONTRA BIOMETRIEI IN 2017, CAND LA BOTOSANI A FOST COORGANIZATOR AL SINAXEI SI AVEA POSIBILITATEA SA PUNA PE TAPET ACEASTA TEMA? DE CE ATUNCI, CAND PARTICIPAU TOTI PARINTII ROMANI, NU AU SIMTIT NEVOIA SA FACA PRESIUNILE PE CARE LE-AU FACUT ACUM? Sa fie oare grija pentru lupta contra cipurilor sau supararea ca nu au mai fost invitati sa participe la organizarea acestei sinaxe? Sau mai mult decat atat???

  3. Este evident de ce. Au vrut acum (şi cred că toată lumea vrea asta) să vadă pe ce poziţii se mai situează la momentul de faţă pr Zisis şi pr Vulcănescu vizavi de actele cu cip. Nu e un lucru lipsit de importanţă, mulţi rezonează la problema asta în contextul globalizării sataniste spre care se îndreaptă lumea (chiar dacă aparent avem o soluţie, cred că nu e nimeni naiv să creadă că nu se vor mai încerca înregimentări cu acte cu cip – lupta asta e departe de a fi terminată). În privinţa invitației la sinaxă abia în Joia Mare, cu atât mai mult nu pricep de ce n-au fost invitaţi din timp niște fraţi care ne-au fost mereu alături şi ne-au sprijinit mereu în luptă prin articole şi comentarii publicate în favoarea noastră, în spiritul Adevărului, atâţia ani. Chiar dacă e posibil să aveți argumentele dvs vizavi de tot ceea ce s-a întâmplat în aceste zile, în calitate de observator „extern”, vă pot spune că impresia generală este în defavoarea redactiei marturisireaortodoxa, mai ales prin intervențiile nefaste ale celor care au lansat mesaje procip în spațiul virtual. Cred că cea mai bună soluţie la momentul de faţă e să-şi pună toată lumea cenuşă în cap pentru modul dezastruos în care a fost gestionat acest „conflict” şi să se încerce o reparare a relațiilor până nu e prea târziu. Este exact ceea ce a încercat pr Sanda (motiv pentru care am toată stima pentru el) şi exact ceea ce n-a vrut mărturisireaortodoxă să facă. Dacă sunt la mijloc orgolii prea mari (mă refer la cei cu mesajele…) ca să ne smerim şi să încercăm o împăciuire de dragul luptei antiecumeniste, mă tem că rezultatele se vor vedea în curând. Că voi rămâne eu alături de mărturisireaortodoxă sau nu, e un lucru irelevant: cu sau fără mine e tot aia. Dar, dacă nu încercăm să-i ținem pe toţi aproape şi transformăm lupta într-un fief al unor aleşi, consider că lucrurile vor degenera şi mai mult. Aş prefera să nu se mai publice şi comentariul acesta, n-aş vrea să mă fac purtătorul unor alte seminţe de scandal. Am vrut doar să atrag atenţia asupra unor aspecte văzute din exterior, fiindcă e posibil ca subiectivismul unora să-i împiedice s-o facă. Decizia a ceea ce veți face pe viitor vă aparţine. O săptămână frumoasă !

    1. Acest conflict a fost creat si gestionat de Ortodoxinfo. Noi nu avem nicio treaba cu acest conflict. Nu noi l-am creat, nu noi il intretinem.
      Sunt de acord cu dumneavoastra ca inca nu e prea tarziu sa se impace lucrurile, dar sa inceteze cei ce au creat scandalul. Noi nu am zis nimic.
      In plus, opiniile părintilor Zisis si Vulcanescu pe problema cipurilor sunt publice, nu trebuia reafirmate in aceasta intalnire. Unde mai pui ca parintele Vulcanescu nici nu a participat la ea.

      1. Pai si cum mai poți merge alaturi de ei? Care e opinia dumitale față de opiniile lor pe problema cipurilor?

        1. https://ortodoxinfo.ro/2017/03/20/statul-trebuie-sa-respecte-optiunea-cetatenilor-care-refuza-actele-biometrice/
          Poftim parerea mea fata de cipuri. Exprimata pe Ortodoxinfo.
          In rest, parerea mea fata de opiniile lor cu privire la cipuri este ca se folosesc de aceasta lupta care este foarte serioasa si pe care o duc acum in derizoriu pentru a submina sinaxa de la Botosani.
          Ce credeti dumneavoastra, ce castiga ei din aceasta? Daca ei nu castiga nimic, cine credeti ca ar castiga ceva? Ce ziceti, ecumenistii au ceva de castigat cand vad acest scandal fara nicio baza? Dumneavoastra, cei care ii sustineti, ce castigati?

  4. Oricum, din neatenție sau oboseală, ați spus realitatea despre cei doi: Zisis și Vulcanescu. Așa e. Au subminat cu brio sinaxa. Are și bunul Dumnezeu umorul Său.

    1. Care ar fi acea realitate despre parintele Zisis si parintele Matei Vulcanescu?
      Va inselati, sinaxa a iesit foarte bine si nu o putea submina nimeni, poate nu ati reusit sa observati, parintele Matei nici măcar nu a fost la sinaxa. Deci ramane cum am spus; promovarea sinaxei incearca sa o submineze campania de denigrare a Ortodoxinfo, dar nu va reusi, lumea va intelege ce joc face acest site, care ii sunt interesele, poate veti pricepe si dumneavoastra.
      Ceea ce e facut e bun facut, poate sa scrie Ortodoxinfo de dimineata pana seara, sinaxa ramane asa cum este pentru cine are ochi de vazut.

  5. Stiti ce nu am inteles? cei de la Ortodoxinfo au batut cu piciorul in pamant sa se vorbeasca si despre cipuri. Nu s-a putut, nu s-a putut, asta e.Poate data viitoare se poate. Asa ca de ce se urzica atata? Seamana cu o clasa de elevi in care un elev insista pe langa profesor sa predea o anumita tema si profesorul il refuza spunand ca astazi nu era in plan asa ceva si preda ceea ce avea de predat, iar elevul respectiv sa stea imbufnat pt treaba asta:). E hilar de-a dreptul…
    Mi-aduc aminte cand eram student prin anul II ca mergeam la conferinte pe o anumita tema , erau organizate de Ascor, puneau si afise cu cine conferentia si tema respectiva. Acum sa ma fi dus la cel care tinea prelegerea si sa -i fi spus : ” eu azi vreau sa ne vorbiti despre masonerie, ( desi tema era ” Postul in zilele noastre”). Si omul sa imi explice ca el se pregatise sa vorbeasca despre altceva si nu mi poate indeplini dorinta , dar eu , nu si nu , ca asa vrea eu. Oare cum ar fi fost?
    Asa ca tot respectul pt cei de la Ortodox info cu informatiile care ni le pun pe tava, dar sa bata din picior ca vor ei sa se vorbeasca un anumit subiect la o conferinta cu o tema deja propusa, cred ca e prea mult.

    1. Asa credem si noi, ca e prea mult. Cand va fi momentul sa discutam teologic serios despre cipuri, o vom face cu siguranta, dar acum era un moment de regrupare, de revenire la marturisirea pe care am abandonat-o dupa ce au inceput scandalurile din 2017 incoace. Speram ca am reusit sa facem asta.

  6. Am spus-o din 2017 ca Mihai Silviu Chirila nu va mai ramane mult timp alaturi de mult prea inversunatii talibani Vieru si Gioacas. Era previzibila ruperea de site-ul unde marturisirea se face haotic, cu disperare si ”sange pe pereti.” ortodoxinfo, din pacate, chiar nu e portal de atitudine ortodoxa !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)