„Teologia feministă” a Bisericii Finlandei

Înălțarea genului feminin asupra masculinului, un mod de îndumnezeire a naturii feminine și de pregătire pentru venirea lui Antihrist…

Un eveniment de trei zile a fost organizat de Biserica Finlandei pe tema femeilor. Subiectele discutate au fost maternitatea spirituală și slujirea unei femei preot [1]. După cum spuneam, totul prevestește că de acum înainte tema principală de negociere în cercurile ecumeniste va fi preoția femeilor.

Am evidențiat și cu alte ocazii lucrurile ecumeniste spuse și înfaptuite de Mitropolia Finlandei.

Merită să insistăm asupra faptului că la începutul lunii martie 2015 s-a stârnit un scandal după hotărârea Mitropolitului de Helsinki, Ambrosie, al Bisericii Ortodoxe Finlandeze de a invita o femeie „episcop”, Irja Askola, de la Biserica Luterană, în Sfântul Altar, în timpul Dumnezeiestii Liturghii. Atunci, cu ocazia acestui incident, Sfântul Sinod al Patriarhiei Ecumenice care s-a întrunit pe la jumătatea lunii martie 2015 a decis să intervină cerând explicații, ceea ce desigur nu le-aprimit niciodată și prin tăcerea sa, conducătorul Fanarului i-a dat curaj Mitropolitului Ambrosie, să se străduiască să ducă la îndeplinire planurile lui bolnave.

De asemenea, diavolească a fost și declarația/declarația comună privind Botezul dintre Biserica Ortodoxă a Finlandei și pseudobiserica evanghelică luterană din Finlanda, organizarea unui concert bisericesc la Helsinki pentru a sprijini războiul din Ucraina și dorința de a folosi pentru Sfintele Taine, făina fără gluten. Să vedem ce spune preotul în timpul Sfintei Liturghii.

„…Încă aducem Ţie această sfântă slujbă duhovnicească şi fără de sânge, şi Te chemăm, Te rugăm şi cu umilinţă la Tine cădem: Trimite Duhul Tău cel Sfânt peste noi şi peste aceste Daruri, ce sunt puse înainte. Şi fă, adică, pâinea aceasta, Cinstit Trupul Hristosului Tău. Iar ceea ce este în potirul acesta, Cinstit Sângele Hristosului Tău. Prefăcându-le cu Duhul Tău cel Sfânt, Amin, Amin, Amin… ”

Vedem că în ortodoxie credinciosul nu se împărtășește cu pâine și vin, ci Trupul și Sângele lui Hristos, „pentru vindecarea și sănătatea sufletului și a trupului”! Deci, cum este posibil ca medicamentul minții și corpului să provoace probleme de sănătate?

Sfânta noastră Biserică cere de la Dumnezeu să trimită pe Duhul Sfânt pentru că prin Duhul Sfânt se realizează Trupul şi Sângele Mântuitorului nostru Iisus Hristos, să trimită pe Duhul Sfânt ca El să prefacă pâinea şi vinul în Trupul şi Sângele Mântuitorului. Şi aceasta o cere de la Dumnezeu Tatăl, aşa încât la Sfânta Liturghie ne întâlnim – în clipa aceasta a slujirii, în clipa rugăciunii care se numeşte epicleză, chemare – cu Prea Sfânta Treime: cu Dumnezeu Tatăl, căruia ne rugăm; cu Duhul Sfânt, care vine să prefacă pâinea şi vinul în Trupul şi Sângele Mântuitorului, şi cu Dumnezeu Fiul – Domnul nostru Iisus Hristos, care primeşte Trup şi Sânge prin ceea ce se realizează la Sfânta Liturghie. E o Taină, o Taină a tainelor, o Taină care nu poate fi lămurită, o Taină care nu poate fi înţeleasă. Este o Taină care rămâne taină şi poate şi în veşnicie nu vom avea deplina înţelegere a acestei Taine.

Este regretabil că ierarhii moderniști, care îmbracă hainele mari preoțești și induc în eroare turma cu teorii proprii, sunt influențați de o „teologie feministă”. Fericitul Pr. Athanasie Mytileneos vorbise despre feminism care „se mișcă cu criterii pur materialiste, care neagă pe Dumnezeu și se termină in apostazie. Un feminism care neagă morala creștină și caută să propovăduiască emanciparea fata de Dumnezeu și morală, pentru a trăi această libertate, este ceva foarte rău. Acest libertarism, de altfel, nu libertate, libertarism, cum spunem noi, o femeie desfrânată, „ἐλευθερίον ἠθῶν”, care acest libertarism, de altfel, va da naștere lui Antihrist. De ce spun Părinții că Antihrist se va naște dintr-o curvă? Caci, antipodul, ca să spunem așa, ai acestui feminism, este puritatea și fecioria Maicii Domnului, care îl aduc pe Hristos în lume.

Se pare că ierarhii noii ere nu apreciază că creștinismul a înălțat femeia pentru prima dată în istorie: „nu există nici sclav, nici liber, nu există nici bărbat, nici femeie; căci toți sunteți una în Hristos Iisus”. De fapt, Domnul însuși și apostolii au avut mai târziu bărbați și femei în compania lor, în calitate de ucenici.

Nu trebuie să uităm că în lumea antică poziția femeii, uneori mai puțin, alteori mai mult, era dezavantajoasă. Poziția femeii a fost determinată ierarhic în piramida socială după poziția de sclave. Femeile au rămas închise în casa lor, supuse la început tatălui și mai târziu soțului. De obicei nu mâncau la aceeași masă cu bărbații, ci rămâneau în picioare să-i servească. Nu au ieșit din casă cu fețele descoperite și nu aveau voie să vorbească cu nimeni pe stradă, nici măcar cu soțul lor. Era considerată o mare indecență să vorbești cu o femeie pe stradă.

Ea însăși nu putea fi prezentă ca martor, așa cum scrie istoricul evreu Josephus. Iar profesorul evreu al legii nu avea dreptul să stea de vorbă cu o femeie, nici măcar cu sora lui. Participarea – închinarea în Templu sau Sinagogă nu era, de asemenea, permisă. Mărturiile lor în instanțe, cu excepția cazurilor foarte puține, nu aveau nicio valoare și nicio forță și femeile nu aveau drepturi de moștenire.

Tragică, deasemeni, a fost poziția femeilor în societățile din Orient. În vechea religie chineză, o femeie nu avea dreptul de a trăi după moartea soțului ei, așa că a fost îngropată de vie cu el. În India, în timpul ceremoniei de incinerare a mortului, au ars de vii împreună cu el și soțiile sale. În Arabia, și mai târziu în Islam, femeile erau degradate în haremuri și poligamie.

Deci, în momentul în care femeia se află în poziția pe care am analizat-o mai sus, vine Dumnezeu-Omul Iisus și femeia pretinde îndumnezeirea și desăvârșirea ca făptură a lui Dumnezeu, așa cum se întâmplă cu bărbatul. Tocmai această binecuvântare, supremația Adevăratului Dumnezeu asupra minciunilor ereziilor și schismelor, nu este respectată nici măcar de către marii Preoți din ordinul Mitropolitului de Helsinki al Bisericii Ortodoxe. De aceea ei îndrăznesc și vorbesc excesiv despre preoția femeilor, proiectează o ideologie feministă și nu o teologie al cărei scop ultim, nu este doar exaltarea sexului feminin asupra celui masculin, ci și o modalitate de îndumnezeire a naturii feminine. care va pregăti terenul pentru venirea lui Antihrist.

 

[1] https://www.vimaorthodoxias.gr

Traducere și adaptare:

Η «φεμινιστική θεολογία» της Εκκλησίας της Φινλανδίας | Κατάνυξη

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)