Participant la adunarea de la Roman își retrage public semnătura de pe deciziile acesteia

Un frate de mănăstire, participant la adunarea schismatică de la Roman, din 25 ianuarie 2018, a publicat pe Youtube un filmuleț în care se delimitează public de această adunare, își retrage semnătura și își cere iertare public pentru decizia de a semna.
Părintele, care se identifică drept fratele Ioan, cu semnătură la poziția a zecea a documentului de la Roman, își retrage public semnătura și roagă pe cei ce au făcut documentul respectiv să șteargă semnătura sa de pe document.
Fratele Ioan face referire la o conversație pe care ar fi avut-o cu preotul Staicu, spunand că l-a sunat să îl întrebe cine a făcut public documentul de la Roman, „…iar dânsul mi-a răspuns, cu viclenie, că nu știe cine a pus pe internet, apoi mi-a închis telefonul…” . Ca urmare a acestei discuții, recomandă tuturor să îl evite pe preotul Staicu, pe care îl descrie ca pe un dezbinător.
Despre motivele retragerii semnăturii, fratele Ioan spune că s-a convins că această adunare „a mers prea departe și a căzut în alte extreme” și nu dorește, din neștiință, să cadă într-o rătăcire primejdioasă pentru mântuire.
Frăția sa îndeamnă la cercetarea cugetului și pe ceilalți semnatari ai documentului adunării de la Roman.

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

14 comentarii la “Participant la adunarea de la Roman își retrage public semnătura de pe deciziile acesteia

  1. Cateva lamuriri.1.Cred ca distrugerea luptei antiecumeniste a avut loc cand pr.Zisis si monahul Sava au intrat in conflict-inainte de sinaxa din Grecia,2017.2.Ereticii ecumenisti l-au dat afara din biserica pe pr.Staicu facand apel la legile mamonei(lumesti).3.Si pe mine m-a pus la punct pr.Staicu,cana am avut o nedumerire.Mai precis-daca avem pseudoepiscopi (episcopi eretici)atunci vorbim de vacantarea episcopiei,si ,in concluzie,pomenim membrii bisericii, fara episcop.Altfel, am pomeni episcopia vacanta-conform legislatiei bisericesti.Pr.Staicu nu m-a lamurit,ci mi-a dat o replica taioasa.(Printre altele, am avut acces la Canoanele B.O.R de N. Milas si la Talcuirea Dmnezeiestii Liturghii inca din anii 80).Deci n-am intrebat doar ca sa ma aflu in treaba.

  2. imediat dupa sinaxa de la Roman intr-o discutie pe care am avut-o cu Protoschimonahul Sava cel care a semnat la pozitia 3 mi-a spus ca isi retrage semnatura dupa ce a aflat ca eu nu am semnat, nu stiu daca parintele isi mentine pozitia, ar fi bine sa fie contactat 07….. Imi pare nespus de bine pentru atitudinea fratelui Ioan care ma cunoaste, si apelez la smerenia si buna intentie a parintilor Tihon, Xenofont, Spiridon,Efrem,Pamvo sa fie mai atenti ,sa nu accepte ideile monahului Sava, nu pentru ca este rau intentionat ci pentru ca nu spune bine ceea ce spune. Intre noi nu este nici un fel de competitie: cine spune mai bine, care este primul care…,care a gresit care nu, vezi Doamne care este mai duhovnicesc care nu s.a.,toti gresim nu este nimeni fara greseala asta este clar ,oameni suntem,nu este o rusine, de aceea cred ca fratele Ioan a avut o atitudine cu adevarat de om duhovnicesc. Eu cred ca Parintele Teodor Zisis nu este chiar oricine si ar trebui sa fim atenti si la ce spune el nu numai ce spune Monahul Sava, si il rog pe monahul Sava sa faca un efort si sa renunte macar pentru o vreme la ideile lui.

    1. Parinte, iertati-ma ca am sters numarul de telefon al protoschimonahului Sava, dar consider ca fara acordul cuviosiei sale nu se cuvine publicam numarul de telefon, pentru ca asa e legal si asa e si firesc, sa nu il expunem pe parinte unor apeluri nepotrivite. Iertati.

  3. Iată, sunt oameni bine intenționați care din lucrarea pizmașului diavol și a celor înșelați de el sunt împinși spre prăpastie.
    Dar dacă omul caută cu adevărat pe Dumnezeu și dreptatea Lui, Dumnezeu îi va lumina mintea și sufletul și-i va întinde mână de ajutor și-l va scoate din înșelări.
    Doamne ajută părinte Ioan!
    Ați făcut foarte bine! Mai influențați și pe alții! Mai deschideți ochii și la alții care au fost înșelați acolo!
    Cel scapă pe altul din înșelare își va mântui sufletul său.
    Suntem datori nu numai pentru noi înșine, ci și spre cei din jurul nostru. Dacă ne scăpăm numai pe noi și nu încercăm să scăpăm și pe alții, nu ne vom mântui.

  4. E al doilea mesaj pe care nu mi-l postati.Inca mai am rabdare.Nu ma grabesc sa-mi schimb parerea-in rau.Am avut incredere in echipa dvs.

    1. Daca va uitati, noi avem o politica a publicarii mesajelor, permitandu-ne dreptul de a selecta ce publicam si ce nu.
      De regula nu publicam mesaje irelevante pentru tema pusa in discutie, mesaje care au ca scop manipularea sau aruncarea discutiei pe o tema falsa sau în discutii interminabile pe teme ale caror raspunsuri sunt evidente.
      Nu publicam mesajele celor care isi dau cu parerea pe teme teologice complicate sau sensibile, vadind o necunoastere a problematicii teologice. Suntem de opinie ca teologia nu este un subiect de barfa, de plebiscit, de discutie la o sueta. Nu agream ideea protestanta quot capita tot sensus, „cate minti atatea intelesuri”, ci suntem de parere ca problematica teologica trebuie discutata de catre cei ce au o pregatire de specialitate, asa cum e firesc in orice alt domeniu de discutie sau activitate.
      Nu publicam mesaje care ne insulta, deoarece acest site este facut din banii nostri (domeniu, nume, mentenanta, publicitate online toate acestea costa destul de mulți bani), și nu suntem de acord sa fim insultati pe banii nostri. Cei ce vor sa ne insulte au unde o face pe diferite alte siteuri.
      Nu publicam mesaje care încalca legile statului.
      Nu stiu la ce mesaj nepublicat faceti referire, dar daca s-a intamplat sa nu il publicam ar putea fi din unul dintre motivele de mai sus.
      Va rog sa nu va pierdeti increderea in echipa noastra si sa ne intelegeti si acceptati politica editoriala.
      Va multumesc.

    2. Am gasit mesajul dumneavoastra intre mesaje, nu a fost publicat pentru ca nu ajunsese un redactor la el. Acum e publicat si acela. Nu se incadra in niciunul din criteriile de nepublicabilitate. 🙂

  5. Trebuie sa corectati acuzatia la adresa pr Ciprian Staicu, caci nu a zis ce ati scris mai sus, in articol, ci asta:
    „… iar dansul mi-a raspuns, cu viclenie, ca nu stie cine a pus pe internet, apoi mi-a inchis telefonul…”

  6. Realitatea e că de când au început unii cu oprirea pomenirii, au apărut smintelile fata de antiecumenisti.
    Scandalurile si dezbinarile facute de nepomenitori au departat poporul de lupta antiecumenista.
    Nu va cer justificări, nu sunteti obligati sa postati comentariul, dacă nu vă convine ce spun.

    1. Defapt unii oameni folosindu-se de o cauza reala au transformat-o intr-o lupta patimasa de satisfacere a egoului. Era firesc sa se intample aceasta, pentru ca lupta aceasta nu e una filosofica ci tine de despatimire, de smerenie!

    2. Eu nu cred ca scandalurile au departat poporul de lupta antiecumenista. Cine a avut de venit în aceasta lupta a venit, cine nu, nu.
      Este adevarat ca ar fi fost de dorit ca aceste scandaluri sa nu existe, dar ele exista, iar pentru acestea nu avem noi nicio vină si, ceea ce e mai grav, nu putem face nimic sa le oprim.
      Atat timp cat gruparea creata de monahul Sava lavriotul isi continua derapajele noi avem obligația sa spunem adevărul si sa aratam calea pe care Sfinții Părinți o traseaza acestei lupte.
      Oamenii trebuia sa stie ca aceasta lupta va fi grea, ca vor exista astfel de sminteli si ca intreruperea pomenirii in sine nu înseamnă că toate problemele bisericești s-au rezolvat si ca ecumenistii vor disparea pur si simplu de frica pentru ca am intrerupt noi pomenirea.
      Ceea ce se intampla acum este reactia sistemul ecumenist din interiorul luptei, prin oamenii care au fost infiltrati în aceasta. Ii dam în vileag, ne îngrădim de propunerile lor și mergem mai departe.

    1. Care este relevanta acestui video pentru tema pusa in discutie? Am publicat acest comment numai pentru a putea sa va pun aceasta intrebare: ce legatura are ce discutam noi aici cu motivele pentru care nu stiu maghiarii din Romania romaneste?

  7. Buna decizia Fratelui Ioan,de a-si introspecta constiinta si de a-si retrage semnatura de pe documentul construit si elaborat cu viclenie de artizanii dezbinarii miscarii antiecumeniste.
    Sa-i primeasca Atotmilostivul Domn Iisus Hristos,marturisirea facuta public, cu sinceritate si curaj,cu stradanie si mustrare de cuget .
    Actiunea smintitoare a gruparii Sava-Staicu-Radeni isi arata roadele otravite,cat si scopul pentru care s-a constituit la timpul potrivit.Participantii la aceasta lucrare prin cuvant si semnatura ,si-au adus ei insisi paguba mare,atentand la mantuirea sufletului lor si al naivilor manipulati fara mila, care au avut incredere in ei si i-au urmat pe drumul alunecos al schismei.
    Covarsitoare si grea povara vor duce de acum incolo cei care „au precupetit „credinta sfanta ortodoxa ,neamul si tara.Pe alt drum ocolit ,membrii si simpatizantii gruparii Sava -Staicu -Radeni,s-au intalnit cu propagandistii ecumenismului diavolesc,dandu-si in mod nevazut mana.
    Au pierdut ceea ce era mai scump ,Sfanta Ortodoxie,si pe multi i-au indepartat,silnicit,i-au facut sa se indoiasca,agonisind nu comoara in cer,ci tulburare si vrajba.

    „*
    Simplitatea şi neştiinţa nu ne împiedică să cunoaştem adevărul.
    „Ştiu şi sunt încredinţat în Domnul Iisus că nimic nu este întinat prin sine, decât numai pentru cel care gândeşte că este ceva întinat; pentru acela întinat este” (Romani 14, 14).
    Nu numai că pe fratele tău – zice – nu-l foloseşti cu nimic prin asemenea dispute, ci faci încă de a se huli însăşi credinţa şi harul lui Dumnezeu. Căci este luptă când tu te cerţi cu altul, când îl mâhneşti, când dezbini Biserica, când iei în bătaie de joc pe fratele tău, şi eşti de nesuferit lui; atunci şi cei dinafară hulesc, aşa că nu numai că n-ai câştigat de aici nimic, ci chiar ai pierdut totul. Bunul vostru este dragostea, iubirea de fraţi, unirea, legătura dintre voi, vieţuirea cu pace şi blândeţe”.[..]
    Hristos n-a murit pentru zidurile bisericii, ci pentru aceste temple duhovniceşti, pentru oameni.
    Deci, iubiţilor, din toate părţile să ne păzim pe noi înşine şi nimănui să nu dăm pricină de nemulţumire contra noastră. Viaţa prezentă este loc de luptă, şi de aceea trebuie a avea mii de ochi în toate părţile. Să nu credem că pentru îndreptarea noastră ne va fi de ajuns neştiinţa, fiindcă vom da răspuns şi de neştiinţă, când acea neştiinţă este neiertată. Nici iudeii n-au ştiut, însă neştiinţa lor n-a fost vrednică de iertare. Nici elinii n-au ştiut, şi cu toate acestea n-au avut nici o îndreptare. Când tu eşti în neştiinţă de cele ce nu sunt cu putinţă a le şti, nici o învinovăţire nu ţi se va aduce; dar când îţi sunt cu putinţă, şi încă cu multă uşurinţă, de a le şti, atunci vei fi pedepsit cu pedeapsa cea mai grea. De altfel, dacă noi nu vom sta în lâncezeală, ci vom face tot ceea ce atârnă de noi, atunci şi Dumnezeu ne va da mână de ajutor, chiar şi în cele ce nu le ştim, după cum şi Pavel zice filipenilor: „Şi dacă gândiţi ceva în alt fel, Dumnezeu vă va descoperi şi aceea” (Filipeni 3, 15). Când noi chiar în acele unde suntem stăpâni nu voim a izbuti, apoi atunci nici în celelalte nu vom avea nici un ajutor, după cum s-a întâmplat cu iudeii. „De aceea, zice, le vorbesc lor în pilde, că, văzând, nu văd” (Matei 13, 13). Şi cum oare văzând nu vedeau? Vedeau pe demoni alungaţi de Hristos, şi totuşi ziceau că el are demon. Vedeau pe morţi înviaţi de el, şi totuşi nu numai că nu i se închinau, ba încă căutau să-l ucidă. Nu tot aşa însă a fost şi Corneliu sutaşul, fiindcă de vreme ce el a făcut cu multă sârguinţă tot ceea ce atârna de el, apoi la urmă i-a adăugat şi Dumnezeu ceea ce-i lipsea.”
    *OMILIA XXVI-Sf.Ioan Gura de Aur

Dă-i un răspuns lui Antiecumenist din Romania Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)