De ce spunem NU venirii papei în România?

Mărturisirea este mântuitoare, ca fii ai Bisericii, clerici și laici putem să mărturisim Adevărul, care este Hristos! Orice diplomație cade în fața Adevărului!

De ce spunem NU venirii Papei în România? Din următoarele motive:

1. Se creează confuzie și mulți dintre Ortodocși vor crede că Biserica Ortodoxa și papistașii ar fi o Biserică, în timp ce Biserica Adevărată este Una, și anume cea Ortodoxă.
Cei care au afirmat Teoria Ramurilor sunt anatematizați de Sinodul Ortodox al Bisericii Ruse din exil (ROCOR), anatema preluată de Biserica Rusiei și de Biserica Ortodoxă în plenitudinea ei.

2. Papa este eretic prin acceptarea ereziei Filioque. Aceasta erezie este condamnata de sfinți și Sinoade Ecumenice și Locale. De pilda: Sinodul II Ecumenic (unde se specifica clar ca Duhul Sfânt purcede numai de la Tatăl, Simbolul Credinței “Cred și întru Duhul Sfânt, Care de la Tatăl purcede” ), Sinodul din vremea Sfântului Patriarh Fotie, numit și Sinodul al VIII-lea Ecumenic, Sinodul Antiunionist din vremea Sfântului Marcu Eugenicul, Sinoadele Isihaste din vremea Sfântului Grigorie Palama, împreună numite și Sinodul al IX-lea Ecumenic, după cum confirmă părintele Ioan Romanides, părintele Gheorghe Metalinos, părintele Teodor Zisis, profesorul de dogmatica Dimitrie Telenghidis, mitropoliții Heroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Atanasie de Limasol, Meletie de Katanga, Augustin Kandiotis și alți mari teologi ortodocși contemporani.

3. Nu se cuvine ca Ortodocșii și ereticii papistași să se adune în lăcașuri de cult împreună, conform tuturor canoanelor Bisericii Ortodoxe.

4. Papa ar veni în România ca șef al ereziei romano-catolice, și ar putea fi primit de către Patriarhia Română ca episcop canonic al Romei cu Succesiune Apostolică, ceea ce este blasfemie, pentru că papistașii, de vreme ce au intrat în erezie, au pierdut și Succesiunea Apostolică, și Episcopia Romei. (conform Canonului I al Sfântului Vasile cel Mare).

5. Suntem de acord ca Papa să vină ca simplu vizitator sau ca șef de stat, dar să nu fie primit la Sfintele Slujbe în Bisericile Ortodoxe și nici vreun Ierarh al Bisericii Ortodoxe să participe la Mesa papistașă.

6. Părintele Dumitru Stăniloae afirmă în Dogmatica sa faptul ca papistașii se închină la un alt “dumnezeu” decât creștinii ortodocși, și anume un “dumnezeu” în sens budist, “dumnezeul” nirvanic impersonal (Teologia Dogmatică Ortodoxă, volumul I, pag 329: “Iubirea deplină dintre Tatăl și Fiul, ca identica cu Duhul Sfânt, de care face atâta caz teologia romano-catolică, nu e decât scufundarea celor două Persoane în Ființa Impersonală, în sensul plotinian sau nirvanic”).

Prin erezia Filioque, papistașii transformă pe Duhul Sfânt din Persoana dumnezeiască necreeată în creatură, devenind pnevmatomahi, adică luptători împotriva Duhului Sfânt, (cf. Pr. Prof. Ioan Romanides, Dogmatica Patristică Ortodoxă, pag.35).

Îi numim papistași și nu romano-catolici pentru că numai Biserica Ortodoxă, cea UNA, are însușirea de Catolică (Universală sau Sobornicească sau Ecumenică). Cuvântul papistaș exprimă cel mai bine papocentrismul și dogma lor despre infailibilitatea papală (papa nu poate greși) și titlul de Vicar al lui Hristos (papa fiind pentru ei înlocuitorul lui Hristos pe pământ – Vicarus Christi in Terra) și “Piatra Credinței”.

Sfântul Iustin Popovici spune că în istoria neamului omenesc există trei căderi însemnate: Adam, Iuda și Papa. Papa a dorit să Îl înlocuiască pe Dumnezeu cu omul. Omul “papa” vrea să fie “dumnezeu” dar fără ajutorul lui Dumnezeu (cf. Sfântul Iustin Popovici, Biserica Ortodoxă și Ecumenismul, pag. 112-113).
Papa vrea să Îl îndepărteze pe Dumnezeu din lumea creeată printr-o nouă dogmă eretică și anume “Harul Creeat”, considerând că Dumnezeu e undeva departe și creează un Har (grație) pe care îl depozitează Papa și îl distribuie cum și cui vrea el.
Dispare, astfel, relația personală a omului cu Dumnezeu și singura comuniune posibilă este numai cu Papa.
Sinoadele Isihaste din vremea Sfântului Grigorie Palama au condamnat aceasta erezie arătând că Harul Divin este necreeat, este însăși lucrarea lui Dumnezeu în lume.
Dumnezeu vine personal la noi prin Harul Sfintelor Taine ale Bisericii Ortodoxe și prin rugăciune.
Prin ”dogma infailibilității papale” (aceea ca papa nu poate greși), Mântuitorul Hristos este exilat, adică este dat afară din ”biserica” papistașă. (cf. Sfântul Iustin Popovici, Omul și Dumnezeul-Om, pag.114-116)

Papistașii NU au Sfinte Taine mântuitoare (valide). De aceea cei ce doresc să devina ortodocși dintre papistași se botează prin afundare în Biserica Ortodoxă, Botezul fiind poarta de intrare în Biserica Ortodoxă.
Acest lucru îl confirmă Sfântul Nicodim Aghioritul. În Pidalion (Cârma Bisericii) spune că papistașii nu au Sfintele Taine valabile, ci SUNT SECI, lipsite de Duhul Sfânt. Duhul Sfânt nu vine să sfințească pe cei care s-au rupt de Biserica lui Hristos. Sfântul Nectarie de Pentapole, Făcătorul de Minuni,  în cartea sa numită „De ce papa și supușii lui s-au despărțit de Biserica lui Hristos”  explică acest fapt.

Mitropolitul de Nafpaktos, Heroteos Vlahos: “Vaticanul nu este Biserica, ci un sistem politico-economic ce se află în afara Bisericii. Și nici Papa, nici ceilalți clerici ai Vaticanului, nu au Succesiune Apostolică, deoarece la papistași nu există preoție, nu au nici Taine și ceea ce săvârșesc nu poate să sfințească pe nimeni”. (Mitropolit Heroteos Vlahos, Revista “Către Preot” 21 mai 2001 pag 13-Așezarea Monahala “Sfântul Grigorie Palama”, Koufalia)

Căsătoriile Mixte (Ortodox cu Romano-Catolic, etc)  nu sunt Căsătorii înaintea lui Dumnezeu, nici nu primesc binecuvântarea Lui, ci sunt blestem și urăciune înaintea Lui. Cel de alta credința care vrea sa se căsătorească ortodox trebuie să primească Taina Sfântului Botez, primind cu toată inima învățătura Dreptei Credințe și anatematizând erezia în care fusese înainte, lepădându-se de ea.(cf. Prof. Dimitrie Telenghidis, cf. Părintele Paisie Aghioritul)

Ii respectam pe credincioșii papistași și pe Papa și le dorim întoarcere grabnică la Biserica cea Una, adică cea Ortodoxă, prin Botez, Mirungere și Sfânta Împărtășanie, iar celor numiți clerici dintre ei și prin Hirotonie Ortodoxă. Așa să le ajute Dumnezeu.”

Această petiție a fost semnată până în prezent de aproape 5000 de români.
https://petitieonline.ro/petitie/66477055

Petiția a fost publicată pe  29/01/2011.

notăFaţă de oamenii care se află în credința eretică papistașă ne exprimăm tot respectul şi toată dragostea.
De aceea le şi spunem adevărul. Nu le ascundem care este poziția Bisericii Ortodoxe prin Sfinţii Părinti față de doctrina papistă, pe care Biserica Ortodoxă o respinge. Nu avem nimic cu papa ca om, pe care îl iubim şi îl respectăm ca om, nu suntem însă de acord cu învățătura lui, cu doctrina papistașă. Orice om este creat după chipul lui Dumnezeu, de aceea sentimentul pe care îl avem fața de orice credincios papistaș este de dragoste, de milă, de compasiune, în nici un caz de ură.  Noi credem cu tărie că Hristos a făcut o singură Biserică, așa cum mărturisim și în Crez: Cred într-Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească Biserică, iar aceasta este Biserica Ortodoxă. Biserica nu permite rugăciuni în comun cu cei din afara Ei. Biserica dorește ca toți care sunt în afara Ei să revină la Ea. Biserica Ortodoxă este plină de dragoste și dorește ca şi papa să îşi dea seama că se află în afara Adevărului şi să revină la Biserica Ortodoxă şi în felul acesta la mântuire. Ce dragoste mai mare poate să aibă cineva decât să-i spună adevărul, de a nu-l lăsa în înșelare sufletească? Papa este liber să circule unde dorește şi unde este invitat la credincioșii lui sau ca șef de Stat să se întâlnească cu alt şef de Stat, aşa cum afirmă şi petiția din 2011 de pe petitieonline.ro  Pentru Biserica Ortodoxă papa este anatema, adică  în afara Bisericii lui Hristos din anul 1054.

image_pdfDescarcă în format PDF

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu încalcă legislația în vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului își rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

5 comentarii la “De ce spunem NU venirii papei în România?

  1. Hristos a înviat!

    Părinte Matei, felicitări sincere pentru articol. V-ăs ruga însă să-mi lămuriți o chestiune sau să-mi oferiți surse unde pot căuta eu.

    Spuneți Sfinția voastră că anatema ROCOR împotriva Teoriei Ramurilor (și ereziei ecumenismului) a fost preluată și de Biserica Rusiei și de întreaga Biserică Ortodoxă. Aici aș avea nevoie de lămurire: există decizie sinodală, document semnat, prin care anatema a fost acceptată de Biserică.

    Dacă există, ar fi de o importanță majoră în lupta contra ereziei.

    Mulțumesc și iertați!

    Toate cele bune!

    1. ROCOR a anatemizat erezia, nu si persoanele care o propovaduiesc. De aceea, acestia nu sunt inca condamnati sinodal si scosi din Biserica, dar erezia lor este, motiv pentru care, odata in plus, intreruperea pomenirii lor este perfect canonica.
      Actul de revenire a ROCOR la BORu are o clauza prin care BORu se obliga sa accepte ca oficiale toate deciziile sinodului ROCOR, deci inclusiv anatemizarea ecumenismului. Cum pune BORu in aplicare acea anatema vedem cu totii…

  2. Nu sunt de acord cu venirea papei francisc in Romania!
    Aceasta Sfanta tara este o tara ortodoxă si nu trebuie promovat ecumenismul fara masca !
    Va rugam sa respectați milioanele de ortodocși care nu doresc sa vina acest papă în România!
    Respectați acest drept!

Lasă un răspuns la Mihai-Silviu Chirilă Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

(Închide)